Příběh se odehrává v roce 2027, 25 let před prvním dílem. Nadnárodní korpace získaly technologie, jak vylepšovat lidský organismus mechanickými implantáty. Jedni jsou vylepšením nakloněni a vidí v nich evoluci lidstva, druzí se jim brání a tvrdí, že s nahrazováním lidských orgánů a částí těla přichází člověk o duši, své lidství a stává se pouze strojem. Hráč se ujímá role Adama Jensena, šéfa bezpečnosti společnosti Sarif, která patří k nejvýznamnějším korporacím, jež se zabývají mechanickými vylepšeními lidí. Po útoku na jejich velitelství je Adam vážně zraněn, přichází o ruce a jeho jedinou záchranou je implantace biomechanické technologie. Je na hráči, aby zjistil, kdo za útokem  stojí.

Vylepšováním své postavy získáte nové schopnosti
Autor: Cenega

Volba je jen na vás

Deus Ex: Human Revolution je akční hrou na hrdiny s prvky špionážní akce, kterou obohacuje propracovaná minihra hackování do počítačů. Herní dění je viděno z pohledu Adamových očí. V případě schovávání či střelby zpoza krytu, se ale pohled přepíná do perspektivy třetí osoby, kdy vidíme celou Adamovu postavu. Krycí systém viditelně okoukaný z Gears of War však funguje na jedničku a dodává přestřelkám taktičtější nádech. Při kradném postupu hrou a krytí se navíc hodí, že vidíte, zda vaši postavu mohou protivníci spatřit. Je však pouze na vás, jaký postup hrou si zvolíte. Můžete se prostřílet skrze nepřátele, ale riskujete poplach a přivolání posil. Při plížení si zase musíte dát pozor na hluk, který vytváříte. Na všem však lze zapracovat a Adamovu osobu dalšími technologiemi ještě vylepšit.

Schovávání za překážky je důležité, když se chcete nepozorovaně proplížit kolem protivníků
Autor: Cenega

Rychlejší, silnější, tišší a nebezpečnější!

Za získané zkušenosti, které obdržíte plněním úkolů, likvidací nepřátel nebo hackováním počítačů, si budete moci zvýšit sílu. Rukou pak prorazíte zeď, unesete těžší předměty a i jimi dál dohodíte. Nebo se naopak vybavíte tišším pohybem nebo maskovací technologií, díky které se stanete neviditelnými a budete se tak moct proplížit nepozorovaně za nepřáteli.  Nebo budete moci využít svých hackerských schopností připojít se na síť a nastavit roboty tak, aby útočily na vaše nepřátele. Deus Ex: Human Revolution nabízí několik druhů hratelnosti a je jen na vás, který si zvolíte. Adam však nebude jediný, kdo se dočká vylepšení. I vaše zbraně lze upgradovat, zvýšit kapacitu pro náboje, rychlost nabíjení nebo přesnost. Zbrojní razenál je obsáhlý, najdeme v něm pistoli, brokovnici, automatickou pušku i futuristické zbraně jako laserový kanón.

6 fotografií

Vyzrajete na počítače i lidi!

Hackování počítačů a dalších technologických zařízení probíhá prostřednictvím minihry. Základní bod na počítačové síti musíte propojit s body, které zařízení odemknou nebo zpřístupní. Při propojování sítě však hrozí odhalení, a tak musíte podle procentuální šance prozrazení volit svůj další postup. Jako zkušený hacker však budete mít při úspěšném hackování vždy po ruce i viry, kterými můžete zahladit své stopy v systému. Hackování působí zpočátku složitě, ale jakmile se ho naučíte, je docela i zábavné.

A stejně jako se budete snažit ošálit počítače, budete se o to snažit i u lidí. Pokud tedy budete chtít. V rozhovorech budete moci využít své technologické dovednosti a rozeznávat typy lidí, či si rovnou přečtete jejich psychologické profily. Vývojem rozhovorů budete moci docílit svého. Na postavy budete moci použít výhružky, vzbudit v nich lítost, tvářit se, že je chápete. To vše vám může přinést chtěné informace. Při dialozích navíc budete moci uvolňovat feromony, což vám nakloní některé postavy.

Ve hře se postavíte vylepšeným i nevylepšeným lidem, stejně jako robotům. Ty budete moci hacknout, aby bojovaly po vašem boku.
Autor: Cenega

Tohle si prostě musíte zahrát!

K chtěným informacím však vždy vede několik cest. Počítače nemusíte hackovat, když prohledáte lokace a najdete poznámky s hesly a kódy. Stejně tak se nebudete muset plížit za strážemi, či je zabíjet, pokud prolezete ventilační šachtou. Těmi je ostatně celá série prolezlá a hráč se jimi může lehce nepozorovaně dostat za cílem. Deus Ex: Human Revolution je plný spousty hlavních i vedlejších úkolů. Plnění těch druhých není povinné, ale může vám získat cenné zkušenosti.

Nový Deus Ex má skvělý hudební doprovod

Hra se odehrává v několika městech – Detroitu, Šanghaji, Montrealu a Singapuru. Každé z nich je ojedinělé, má osobitý styl a působí správně futuristicky. Na pohled pěkné, i když je vidět, že prostředí není tolik detailní, což je vidět i na modelech postav a jejich animaci. Zejména v obličeji. Hra navíc trpí dlouhými nahrávacími časy. Oproti tomu je hudební doprovod propracovaný a připomíná spíš soundtrack k filmu, než videohře. Z některých hudebních motivů běhá mráz po zádech. Deus Ex: Human Revolution je jednoznačně jednou z nejlepších her 2011 a vy byste ji měli vyzkoušet.

Opravdová možnost voleb

Vylepšování hlavního hrdiny

Několik druhů hratelnosti