Magazín The Information přináší zprávu o dalším pokusu, tentokrát má jít o chytré hodinky. Informací není mnoho: mají běžet na jakési verzi Androidu (Wear OS?), budou mít vlastní 4G/5G konektivitu a mají se zaměřit na fitness a sledování zdraví. Facebook patrně přidá i komunitní rozměr – s jeho uživatelskou základnou by neměl být velký problém vybudovat konkurenci pro platformy jako je Strava. První model hodinek má přijít v roce 2022 a počítá se s nástupcem o rok později.

TIP: Je tohle svatý grál nositelností? Japonci předvedli hodinky, které i bez jehly změří cukr v krvi

Zajímavý je i v článku uvedený motiv firmy – prý chce být u „té příští velké věci, která přijde po smartphonech“. Tomu se však dá oponovat, hodinky hrají jinou roli, jsou spíše doplňkem mobilu než jeho nástupcem. Naopak chytré hodinky po letech hledání našly své místo v našich životech a dostávají se mainstreamu. Jinými slovy: vlak už se rozjel a pokud Facebook nepřijde s pádným argumentem, bude se mu těžko naskakovat.

Vzhledem k hlavnímu byznysu firmy (reklama), je zřejmým cílem další sběr uživatelských dat. Zpráva o hodinkách však přichází do doby, kdy si i široká veřejnost začíná uvědomovat důležitost ochrany svých dat. Přichází do doby skandálů a soudních řízení, které se točí právě kolem Facebooku a uživatelských dat.