Princip je v zásadě úplně jednoduchý – pokud se rozhodnete sdílet odkaz, aniž byste na něj před tím kliknuli, Facebook zobrazí vyskakovací okno se vzkazem: „Chystáte se sdílet tento text bez jeho otevření. Sdílení článků bez předchozího přečtení může vést ke ztrátě klíčových faktů.“ Uživatelé pak dostanou dvě možnosti, buď na obsah kliknout, nebo pokračovat ve sdílení a vzkaz ignorovat.
Stále tak bude možné obsah nečíst, jen Facebook šíření trochu zkomplikuje. Bezhlavé sdílení pochybných odkazů je totiž problém, se kterým se potýkají všechny sociální sítě a pokud lidé dostanou explicitně najevo, že by možná bylo lepší se před šířením informovat, existuje šance, že třeba nějaké dezinformační a nepravdivé texty nebudou tolik kolovat.
TIP: Čtěte, než něco sdílíte. Twitter bude varovat všechny uživatele
Myslí si to i Twitter, který totožnou funkci začal testovat už loni v červenci. Podle firmy skutečně vedla k tomu, že lidé omezili sdílení odkazů, na které před tím nekliknuli. Facebook zatím začne upozornění ukazovat 6 procentům uživatelů Androidu po celém světě, o dalším rozšíření se teprve rozhodne.