Experimentujeme s novou funkcí, která detekuje produkty zobrazené ve videích, včetně doplňujících produktů. Funkce bude zobrazena mezi doporučenými videi, uživatelé ji uvidí pod přehrávačem,“ uvádí YouTube s tím, že cílem je pomoci lidem získat informace o předvedených produktech.

Reálný cíl ale bude přiživit se na tzv. affiliate odkazech, které mohou být velmi lukrativní. Tedy Google by získával od firem podíl za to, že produkty vyjmenovává a přikládá k nim odkazy na obchody. Za proklik nebo dokončený nákup by dostal provizi.

TIP: YouTube letos chystá konkurenci pro TikTok, přímé nakupování a možnost příspěvků pro tvůrce

Zajímavé je slovo detekovat, YouTube skutečně plánuje pomocí algoritmu analyzovat obsah videa, nebude zkoumat jen titulky či tagy. Díky tomu může zaznamenat i produkty, které nejsou hlavním tématem videí a zobrazovat jich více. Ale jako vždy záleží, jak pokročilý systém bude. V každém případě se z YouTube stává obchodní místo, což je meta, kterou si Google stanovil už loni.