Novinku oznámil šéf společnosti Mark Zuckerberg v blogovém příspěvku. Lidé podle něj přirozeně nejvíce reagují na senzacechtivý obsah, u kterého čím více je na hraně, tím více lidí přitahuje. Jelikož ale Facebook nechce všechno, co není úplně standardní mazat, rozhodl se upravit algoritmus, který se o rozmístění těchto příspěvků stará.

Nově tak pokud algoritmus vyhodnotí příspěvek jako zbytečně provokativní, bude ho lidem ukazovat méně a méně, čímž zamezí tomu, aby měl velký dosah. Zuckerberg věří, že tato změna motivuje lidi méně podobných zpráv produkovat.

TIP: Facebook si najal PR firmu, která psala negativní články o Googlu nebo Applu

Facebook obsah, kterého se změna bude týkat, nazývá „hraničním“. Na blogu jsou dva příklady - fotografie, které se blíží nahotě, například žena v odhaleném oblečení a vyzývavé póze, nebo příspěvky, které ne zcela splňují definici projevu nenávisti, ale jsou přesto útočné.

Změna se bude týkat také stránek a skupin, kde se takový obsah vyskytuje. Uživatelům budou méně častěji nabízeny. „Věřím, že naše snahy o omezení problematického obsahu jsou jedny z nejdůležitějších, co v naší firmě děláme,“ domnívá se Zuckerberg.