První díl nového seriálu České televize sledovalo přes 2,1 milionů diváků. Rekordní sledovanost měl Docent podle filmových kritiků Kulového Blesku zejména kvůli známým osobnostem, které se na něm podílely. Scénář napsali tvůrci Případů 1. oddělení a Devadesátek exvyšetřovatel Josef Mareš a novinář Jan Malinda. Populární herce Ondřeje Vetchého, Ivana Trojana a Terezu Rambu zase režíroval Jiří Strach, který stojí za milovanými pohádkami Anděl Páně.
Kvalitní počin odpovídající takto hvězdné sestavě se ale nedostavil. „Pro mě to je tisíckrát viděný kriminální příběh, který šustí papírem. Postavy jsou ztvárněné nesčetněkrát viděnými herci v tytéž rolích a ve stokrát viděném příběhu. Navíc postrádají jakoukoliv hloubku, jsou ploché. Působí jako figurky na šachovnici scenáristů, kteří s nimi pohybují, jak se jim to hodí,“ soudí Jana Bébarová.
Kulový Blesk: V Docentovi jsou hloupé a ploché postavy pdc, klb, Marek
Malinda a Mareš si podle ní vystříleli všechny náboje na předchozích počinech a jako by v Docentovi lepili nějaké zbytky poznámek. Tereza Ramba ztvárňuje mladou vyšetřovatelku s nepěkným zlozvykem a neustálými hysterickými výstupy, které podle kritičky hanlivě zobrazují a redukují ženy: „Její hysterické chování je absolutně neopodstatněné. Jediné, co nám ta kriminálka úplně latentní režií Jiřího Stracha říká, že pokud se zrovna čeští detektivové zrovna nekopou do zadku, tak pracují jako banda totálně nekoordinovaných šovinistický trotlů,“ tvrdě kritizuje Bébarová a Marek Slovák souhlasí. Dodává, že v seriálu Dobré ráno, Brno! zazněl vtip, že Jiří Strach točí blbé kriminálky a stačí mu mít jen hotel blízko kostela. „Tentokrát Česká televize Strachovi kostel asi koupila, protože na tom seriálu evidentně nejsou vidět vynaložené peníze. Navíc to míjí veškeré trendy posledních dvou dekád,“ říká o Docentovi Marek Slovák, podle nějž by si měli diváci odečíst nekvalitní seriál z daní.
Prudce sledovaný Docent si od Jany odnáší 20% a Marek se zdržuje hodnocení, dokud nebudou odvysílané všechny díly.
Sissi bez korzetu
V Rakousku vzbudil skandál poslední snímek režisérky Marie Kreutzer Korzet o císařovně Sissi. Do filmu totiž obsadila Floriana Teichtmeistera, který ztvárni Franze Josefa. Herec byl letos v lednu zadržen s tím, že měl doma velké množství dětské pornografie a fotil si během různých natáčení děti, co se pohybovaly na place. Režisérka se od jeho chování distancovala a spekulovalo se, zda bude Korzet z nominace stáhnutý. K tomu ale zatím nedošlo.
Podcast: Český přešlap na Eurovizi? Nenápadná, měkoučká, proruská propaganda, soudí o písni novinářka

Samotný snímek je propagovaný jako feministický film a pokračuje podle Jany Bébarové ve šlépějích seriálů Favoritka a Veliká o carevně Kateřině Veliké, v nichž má hlavní roli silná žena. „Již samotný plakát se vztyčeným prostředníčkem císařovny Sissi brilantně ukazuje prostředníček všem konvencím historických filmů a všem filmům, které vyobrazují Sissi jako ideál krásy,“ myslí si Jana. V Korzetu tak uvidíme čtyřicetiletou ženu, která nechce být jen loutkou či ozdobou a dělá věci, které by v té době císařovna pravděpodobně nemohla. Kouří, ukazuje ostatním prostředníček, ale nakonec vždy se svou svobodou naráží a je nakonec sešněrovaná pravidly a svojí pozicí.
Podcast: Langmajer a Plodková na opuštěném ostrově. Kinematografická havárie se nekoná, říká kritička

„Já jsem měl problém s Korzetem, protože je to velmi epizodické a pokud se na to nenaladíte, tak vás to bude míjet. Pokud jste podobně melancholičtí jako titulní postava, tak to bude skvěle vyjadřovat vaše pocity, nálady a rozpoložení,“ říká o filmu Marek Slovák, podle nějž je snímek ještě velmi trefný ve vyobrazení tehdejší dobové privilegovanosti v psychiatrických léčebnách.
Rakouský snímek Korzet Jana hodnotí na 80% a Marek mu uděluje 70%.
Jak se povedl třetí díl série Bez kalhot: Poslední tanec, který vyvrací mýty o striptérech, proč novinky Uteč! není horor, a proč se filmoví kritici Kulového Blesku rozcházejí u snímku Emigranti, se dozvíte zde: