Korunovace nového britského panovníka je již za dveřmi, což znamená spoustu povinností pro všechny aktivní členy královské rodiny. V pátek se například konal oběd s generálním guvernátorem a premiérem, kde nesměl chybět král Karel III. (74) ani následník trůnu, princ William (40). Toho doprovázela i jeho, jako vždy půvabná, choť Kate.
Zvolila elegantní bílé šaty, které zdobil černý pásek. Klíčové však v tomto případě byly především boty. Princezna z Walesu si nazula černé střevíčky na podpatku značky Aquazzura v hodnotě 490 liber (v přepočtu 13 tisíc korun).
Právě takové botičky má ale v lásce především Meghan a celkem pravidelně je nosila i v době, kdy ještě s Harrym bydleli v Británii a zúčastňovali se oficiálních akcí. Boty na podpatku a s mašličkou (model Bow Tie Pump 105) obula už na první sólovou akci během svého aktivního působení v rodině. A později je vynesla ještě několikrát. Například na svých zásnubách měla na nohou semišové střevíce Matilde rovněž za 490 liber (13 tisíc Kč). Bílou obuv též značky zase nazula na večerní recepci během své svatby.
Aquazzura, založená v roce 2011, je její oblíbená značka již dávno, dokonce ji Meghan začala mít v oblibě ještě před seznámením s Harrym. A teď se zdá, že inspirovala i svou švagrovou Kate... Těžko říct, jestli Catherine chtěla vzdát Meghan poctu tím, že si zvolí stejnou značku, nebo jestli se jí cíleně snažila „vypálit rybník“.
Není to sice poprvé, co si Kate tuto značku vzala, ale je to vyloženě poprvé, co se předvedla ve střevících Deneuve, které Meghan měla na nohou hned několikrát.
Třaskavý dokument Harry a Meghan: další ukázky, další bouře Netflix, The Duke and Duchess of Sussex, idh
Možná má ale vévodkyně den před korunovací tchána jiné starosti, než řešit pocity Meghan, která do Británie navíc ani nemá dorazit a raději zůstane v losangeleském Montecitu s dětmi. Dorazit na ceremonie by měl pouze Harry, ale ani ten se nemá zdržet moc dlouho.
Karel III. má české předky!
V krvi Karla III. jsou podle někdejšího hradního protokoláře Jindřicha Forejta kapky také českých vládců z rodu Přemyslovců a Lucemburků. Je potom v přímé linii prvního českého knížete Bořivoje, tím pádem je i příbuzný svatého Václava, svaté Anežky, vychází i z linie Přemysla Otakara I., Zikmunda Lucemburského a podobně.
Korunovace britského krále Karla III. není jen velkou chvílí monarchie a anglikánské církve, ale také příležitostí pro nejrůznější podniky těžit z přílivu turistů a zviditelnit se speciálními akcemi. Korunovační balíčky v těchto dnech v Londýně nabízejí hotely a restaurace od luxusních podniků až po fastfoody jako například Burger King. U britských prodejců zároveň na zákazníky čeká záplava zboží spojeného s korunovací od triček až po kaviár.
Ulice v centru Londýna jsou lemované státními vlajkami a oficiální logo korunovace je při návštěvě města nepřehlédnutelné. K vidění je na letištích a ve stanicích metra, ve výlohách, na stolech restaurací nebo na vlajkách nad známým obchodním domem Selfridges na třídě Oxford Street. Neméně viditelným prvkem je tvář Karla III., která se na návštěvníky dívá z hrnků, talířů a vlaječek, z oken hospod nebo ze vchodu do hračkářství nedaleko křižovatky Picadilly Circus, kde vznikla králova socha ze stavebnice lego.
"Daří se nám velmi dobře... Je tu hodně rušno vlastně už několik posledních týdnů," řekla ČTK prodavačka Alison v obchodě se suvenýry u Trafalgarského náměstí. Prodejna podle ní plánuje zboží s motivy korunovace nabízet i po zbytek měsíce.
Firma z Ústí nad Orlicí ušila 800 vlajek pro korunovaci krále Karla III.
U příležitosti korunovace krále Karla III. a královny Camilly budou vlát v sobotu 6. května ve Velké Británii vlajky vyrobené v České republice. Firma Velebný & Fam z Ústí nad Orlicí zhotovila 800 britských vlajek, výroba jí trvala čtvrt roku. ČTK to řekl majitel společnosti František Velebný.
„Na korunovaci Karla III. je to veliká zakázka. Je to pro nás produkce na kvartál. V Británii máme partnera, který obhospodařuje britský trh, vlajky si objednal pro palác a tuto speciální příležitost. Je to pro nás prestižní záležitost,“ řekl Velebný. Určitě bude v sobotu sledovat v televizní přenos, dodal.
Rodinná firma má třísetletou tradici v šití a vyšívání slavnostních praporů. V roce 2014 vyhrála výběrové řízení na výrobu britských vlajek. Ročně jich ušije kolem 1500. „V Británii je velká tradice mít vyvěšenou vlajku, téměř každý rodinný dům je osazen držákem, stožárem na vlajku. Díky tomu tam je velký odbyt. Šité vlajky vydrží třeba dva roky, naproti tomu tištěné vydrží půl roku až rok, pak se začnou ‚sypat‘,“ řekl Velebný.