Hereččin sobotní zážitek i reakce zástupců obchodního domu v Čestlicích u Prahy ukazují na naprosté pochybení. Jen si představte, že v 19:30 si jdete něco vyřídit do 3. patra obchoďáku, a než se dostanete ven, prodavači zavřou a zmizí. Vysvobození po mnoha telefonátech přišlo až ve 21:30, tedy po dvou (!) hodinách. „Sranda to nebyla, když si domyslíte důsledky. Kdyby tam zůstal třeba starší člověk. Nebo kdyby tam, nedejbože, ve stejný večer vlezl zloděj a já se s ním potkala,“ hrozila se Brožová. Ještě před tím, než ji správce budovy pustil na svobodu, se dočkala kontroly, zda si něco „neodnesla“.
Ptáte se, jak je možné, že zákazník zůstane zavřený v obchodě? Blesk od neděle žádal vedení společnosti o komentář, marně. Včera se proto vydal přímo do Čestlic. „Přišla, kdy neměla. Deset minut před zavíračkou, třikrát hlásíme, že se bude zavírat. Pak jsou tu čidla, která podle pohybu ukážou, zda uvnitř někdo je,“ popsala jedna z prodavaček, jak vědí, že uvnitř po zavírací době nikdo nezůstal. Ta buď nefungovala, nebo jejich hlášení prostě někdo ignoroval.
Ale její vysvětlení je stále jediné. Vedení obchodu reportéry Blesku vyrazilo: „Nic vám k tomu neřekneme. Jestli chcete, můžete si tady něco koupit, nebo tamhle jsou dveře,“ sdělila žena, která vyšla z oddělení služeb pro zákazníky. Na žádost o setkání s mluvčím či vedením firmy reagovala: „Nikdo se s vámi bavit nebude.“ Své jméno uvést odmítla. Pěkný přístup, ne?
Co Blesk zajímalo?
1. Jak je možné, že zákazník zůstane v zamčeném obchodě?
2. Po půlhodině, když Brožová hledala cestu ven, se rozeřval alarm. Proč na něj nikdo nereagoval a správce budovy dorazil až asi po hodině, když ho kontaktovala policie?
3. Je pravda, že se zákaznici nikdo neomluvil, a ještě byla prohledána, zda nekradla?
Záchrana z linky 158
Brožová si cestou z odpoledního představení chtěla v sobotu v půl osmé večer v XXXLutz něco rychle vyzvednout. V osm hodin večer objekt zamkli i s ní. Na čísla obchodního domu volala marně, linka 158 ji odkázala na městskou policii, ta na služebnu v Říčanech, kde se dozvěděla, že místo není »jejich«. Spásou byl kontrolní hovor z linky 158, zda se její problém vyřešil. Když zjistili, že ne, vyslali hlídku a pátrali po správci.
Kateřina Brožová si léto užívá hlavně v přírodě. instagram