Instagram občas připomíná spíše teleshopping. Herci, zpěváci, modelky i sportovci na svých oficiálních profilech propagují takové množství zaručeně kvalitního a údajně i jimi používaného zboží, až je to někdy úsměvné. V jeden moment všichni milují jeden určitý druh zmrzliny, léta nedají dopustit na jednu určitou značku parfému, jindy zase všichni pijí stejnou limonádu… Přestože všem musí být hned jasné, že ve skutečnosti tomu tak úplně nebude. Oč je příjemnější, když nějaká celebrita veřejně přizná, že je jí tento druh placené propagace nepříjemný – jako se to stalo v případě modelky Jitky Nováčkové. Maminka maličké dcerky Leah (5 měsíců), kterou balí zásadně do látkových plenek, se na toto téma rozepsala právě na sociální síti.

„Přijde mi, že hodně profilů maminkám doporučuje kupovat hromadu věcí a utrácet nejen spousty peněz, ale podporovat tak neudržitelný konzum. Sama se snažím nepořizovat pro malou příliš mnoho věcí, a hodně spoluprací odmítám,“ svěřila svým followerům. „Chápu influencery a maminky, co propagují třeba plenky. Jejich ceny jsou totiž pěkná pálka. A kromě toho, že jsou jednorázovky pohodlné na používání, mají krásné vzory a tak. Díky spolupráci je dostanou zadarmo, anebo od firmy dostanou honorář. Já jsem ale z přesvědčení tyto odmítla a za látkovky si zaplatila. Je pro mě přednější ten ekologický dopad než můj vyšší příjem,“ zasadila půvabná partnerka finského fotbalisty Tima Sparva (34) drsný úder všem „instamatkám“.

VIDEO: Youtuberka Jitka Nováčková leze svým kolegům do soukromí! 

Video
délka: 03:49.72

Youtuberka Jitka Nováčková leze svým kolegům do soukromí! Markéta Reinischová, Aleš Brunclík

Zároveň však připustila, že pokud výrobku skutečně věří a chce jej podpořit, na spolupráci kývne. „Napíšu ale přesný seznam, které věci se mi líbí, a poprosím, aby mi firma poslala jen ty, nic víc.“ I tak jsou jí ovšem často doručeny věci navíc. „Asi na to zatím nejsou firmy moc zvyklé, protože chápu, že když někomu někdo nabízí něco jako bonus, většina lidí ráda přijme. Já to tak nemám, právě kvůli svému udržitelnějšímu přístupu. Často nakupuju na Facebook Marketu a miluju charitativní obchůdky, kam můžete věci věnovat nebo koupit, a obojí jde na dobrou věc,“ líčila modelka s tím, že si nové věci samozřejmě kupuje – ovšem s vidinou toho, jak dlouho je využije a komu je pak pošle dál. „U něčeho ale klidně ušetřím nebo šáhnu do second handu.“ Chvályhodný přístup, že?

Fotogalerie
99 fotografií