V roli padoucha se Bolek objeví  na rally veteránů Bugatti Grand Prix, před zahájením  Barum rallye. Startovat bude 30 historických vozů věhlasných značek. Především ale Bugatti. Spanilou jízdu pojedou od zámku v Napajedlech do Zlína. Premiérovou jízdu podstoupí unikát – Alfa Romeo 8C Monza, v provedení Le Mans z roku 1931. Právě  v ní bude Bolek ujíždět s demižony načerno vypálené kořalky a s destilačním přístrojem před ramenem spravedlnosti. Řízení však bude pro jistotu svěřeno mechanikovi Vladimíru Skřičkovi (50), dvojníkovi Gerarda Depardieu.

Polívka usedne do alfy, která je jediná ve střední Evropě

Blesk získal fotografie a video z utajené schůzky v dílnách sběratele veteránů Ladislava Samohýla. Řvoucí monstrum Bolka nadchlo a hned na nezvyklou roli kývnul. Není divu. Vůz je jediný ve střední Evropě. První série obsahovala jen 15 kusů. Samohýlův skvost má výrobní číslo 14. V odvorné literatuře je u tohoto čísla poznámka, že  není známo, kde se nachází. „Vůz jsme dávali dohromady sedm let.  Podvozek je z Francie se všemi testy státní zkušebny a originálním deníkem mechanika,“ prozradil Samohýl.

Fotogalerie
6 fotografií

Původní motor byl v poválečném chaosu rozebrán a skončil v Argentině.  „Odtud jsem přivezl 80 % původních dílů zpět. Zatím je motor ale nový z Anglie se speciální úpravou.  Po dokončení původního motoru a zadní části kapoty bude auto ozdobou nového muzea veteránů,“ dodal  sběratel. Příznivci si alfu a dalších 120 veteránů mohou prohlédnout po ukončení dnešního závodu a zítra po celý den v areálu napajedelského zámku. Hodnota  veteránů je  dvě miliardy! Částka byla stanovena z hodnoty aut pro pojišťovny.

 Alfa Romeo 8C

Vystřídala ji značka Bugatti.Byl to nejúspěšnějcí vůz v závodní historii 1930-1934. Auto s číslem 14 nechal vyrobit Enzo Ferrari, zakladatel týmu Scuderia Maresmanna. Vůz má osm válců, výkon 200 koní, rychlost 200 km/hod, délka 5,5 metru.