Pracujete z domova trvale? Pak přemýšlejte o své pracovně jako o plnohodnotné kanceláři. Platí to zejména pro židli, resp. křeslo, které by měly splňovat požadavky na kancelářskou ergonomii.

Správná pracovní židle je otočná a má kolečka. Opěrka poskytuje dostatečnou oporu zad, ale zároveň lehce pruží a umožňuje nastavení různých poloh. Také sedák by měl být výškově nastavitelný, aby se dal maximálně sladit s výškou stolu. Pro práci na home office také volte větší stůl, ideálně v rozměru 120 × 60 nebo ještě lépe 80 cm.

Fotogalerie
28 fotografií

Pokud pracujete z domova jen občas, vystačíte s menším stolkem na laptop nebo konzolovým stolem a pohodlnou čalouněnou židlí, případně stoličkou. Když na to přijde, sedět můžete i u jídelního stolu. Nezapomínejte však na správnou vzdálenost mezi sedákem židle nebo stoličky a deskou stolu, jinak se budete hrbit a vaše záda vám to časem připomenou.

Praktická pro tento účel může být obyčejná polstrovaná stolička s nastavitelnou výškou. Když zrovna nepracujete, můžete ji mít schovanou někde v koutě, aby při běžném stolování nepřekážela.

Důležitým doplňkem jsou úložné prostory, jejichž optimální velikost je individuální záležitostí. Někdo vystačí s pořadačem na stole, jiný s pár zásuvkami, jiný už potřebuje větší kontejner na kolečkách nebo dokonce celou stěnu z regálů. Záleží samozřejmě také na tom, kolik místa máte k dispozici.

Náš tip: Potřebujete spoustu místa na lejstra, ale máte malý byt? Vestavte pracovní kout do úložné stěny, která zabere celou jednu zeď v ložnici nebo lépe obývacím pokoji. Ideálním materiálem je bílé lamino nebo lakovaná MDF, které prostor opticky nezahltí. Získáte tak spoustu místa i na další věci.

Stylový nábytek do vaši pracovny vybírejte na našem Bazaru Blesk.