Po vzoru pouličních umělců z New Yorku rozhodl se vystoupit ve vestibulu metra na stanici Můstek a připravil tak mnohým kolemjdoucím milé překvapení.

Je velká škoda, že je koncertování v pražském metru zakázané a policie  nekompromisně z jeho prostor vyhání všechny, kteří se zde pokoušejí o nějakou hudební produkci. V newyorském metru je, podle Svěceného, možné narazit na takové umělce, kteří by mohli okamžitě koncertovat v Rudolfinu a na vystupování v jednotlivých stanicích probíhají i výběrová řízení, aby zvítězil skutečně nejkvalitnější hudebník.

Slavný houslista tentokráte odložil tradiční oblek a vystupoval ve vytahaném svetru a tmavých brýlích, aby se nelišil od obyčejných pouličních umělců a skromně si vybral kout, ve kterém nepřekážel cestujícím při nakupování jízdenek.

Původně nemělo být vystoupení nikterak dlouhé, ale nakonec trvalo skoro celou hodinu a mistr si na závěr pochvaloval akustiku vstupní haly metra.

Vystoupení skutečně přitáhlo řadu lidí a mnozí maskovaného umělce ochotně odměnili mincí hozenou do houslového futrálu. Po odečtení peněz, které v obalu tvořily „základní kapitál“ , si Jaroslav Svěcený za hodinu hraní vydělal kolem dvou set padesáti korun, což bylo podle jeho slov podstatně víc, než by sám čekal.