Od první koňky po nejnovější superdlouhý model 52T, pracovní vozy, mazačka, sněhový pluh, „pomeranč“ a další pomocné či slavnostní modely jako T3 coupé, celkem na 40 kousků.

Ty všechny byly k vidění nejprve na dopolední karlínské výstavě mezi stanicemi metra Invalidovna a Křižíkova, aby se po 11. hodině vydaly na bezmála tříhodinovou 12 km dlouhou cestu centrem metropole. Na většině míst je doprovázely špalíry nadšených lidí. Atmosféru doplňovaly i dobové kostýmy a to i přes úmorné nedělní vedro.

S tramvají přišel Belgičan

Tramvaj je nejstarším druhem městské hromadné dopravy v Praze. První vozy tažené koňmi začal provozovat belgický podnikatel Eduard Otleta 23. září 1875. Vozily cestující od Národního divadla do Karlína.

První elektrické tramvaje se v ulicích objevily v roce 1891, kdy začala fungovat Křižíkova dráha mezi Letnou a Stromovkou, která vznikla jako dočasný projekt při příležitosti Zemské jubilejní výstavy. V roce 1902 byla zrušena, od roku 1896 nicméně již jezdila první Křižíkova komerční elektrická dráha, která vedla od dnešního Masarykova nádraží přes Karlín do Libně a Vysočan.

Fotogalerie
16 fotografií