„Rozšíření silnice v úseku, kde denně projede 40 tisíc aut na čtyři pruhy, výrazně pomůže omezit kolony v západní části města,“ řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.


Součástí stavby bylo vybudování silniční galerie, nábřežní zdi, protihlukových stěn, opěrné a zárubní zdi. Na stavbě pracovali i netradiční pomocníci, protože podle silničářů stavba patřila k technicky nejnáročnějším v historii ŘSD.

„K rozpojování skalního masivu jsme například využili 11,3 tun trhaviny a celkově odtěžili 24 000 m³ horniny. Horolezci zajistili svahy Wilsonova lesa. Potápěče bylo potřeba na čištění koryta Svratky,“ vysvětlil Fiala.


Ačkoli se stavba zdá být určena především motorové dopravě, není tomu zcela tak. Z Wilsonova lesa se návštěvníci už během příštího roku dostanou na Žabovřeskou novými cestami.

„Procházku po pochozí střeše silniční galerie, kde vznikla relaxační zóna, můžou spojit s návštěvou zrekonstruované kaple svatého Antonína Paduánského, která vloni získala ocenění nejlépe opravená památka Jihomoravského kraje,“ vysvětlila primátorka Brna Markéta Vaňková (47, ODS).


Práce v Žabovřeské ulici začaly v roce 2020. Měnil se úsek o délce 920 metrů. Náklady byly téměř 2,5 miliardy korun. Velký městský okruh v Brně má mít po dokončení délku 20 km.

VIDEO: Součástí rekonstrukce Žabovřeské ulice bylo přesunutí tramvaje do nově vytvořeného tunelu.

Video
Video se připravuje ...

První jízda po novém úseku trati linky č. 1 v Brně. Hynek Zdeněk