Brno pokračuje v budování Velkého městského okruhu. Aby mohlo rozšířit jeho vozovku, muselo tramvaje přesunout do skály. Konkrétně je tam na několikasetmetrovém úseku nově zapuštěna nejstarší brněnská linka č. 1, ta ve městě jezdí už od roku 1869!

„Zvažovali jsme, zda přistoupit jen k částečné, nebo úplné uzavírce této trati. Nakonec jsme se rozhodli pro druhou variantu, což ušetřilo několik měsíců času,“ kvitovala primátorka Brna Markéta Vaňková (45, ODS). Novým tunelem projela jako první.

Video
Video se připravuje ...

První jízda po novém úseku trati linky č. 1 v Brně. Hynek Zdeněk

Již brzy si jízdu stejnou lokalitou vyzkoušejí i další zájemci. „Na této lince jich pravidelně jezdilo asi 100 tisíc ročně. Tramvaje v něm mohou jezdit i padesátikilometrovou rychlostí,“ upozornil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.


V lokalitě existovala dřív osada Kamenný mlýn zmiňovaná již ve 14. století. V tomto stísněném území mezi řekou a skálou stálo asi 30 domů, textilní továrna a výrobna alkoholu. Silnice a tramvajová trať zde byla zavedena od 70. let minulého století.
Fotogalerie
15 fotografií