„Stavbu plánujeme zahájit letos v průběhu letních prázdnin. Pokud vše poběží podle harmonogramu, první cestující by se na nové trati mohli svézt na konci roku 2023," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. „Napojíme na páteřní tramvajovou síť nejen sídliště na Dědině, ale i vznikající novou bytovou výstavbu kolem ulice Drnovská," dodal náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Trať s pěti zastávkami povede od smyčky Divoká Šárka Evropskou ulicí a poté zahne do Vlastiny, kde po křižovatku s ulicí U Silnice povede ve společném koridoru s automobilovou dopravou. Dále povede ke křižovatce s ulicí Drnovská po samostatném tělese. Změn dozná i okolní Vlastina ulice, kde přibude stromořadí. Celkem plánuje DPP při stavbě vysadit 170 vzrostlých stromů. „Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena," doplnila mluvčí DPP Aneta Řehková. Po dokončení zůstane v provozu i stávající smyčka v zastávce Divoká Šárka.

Technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský uvedl, že se jedná o nejdéle připravovanou trať v metropoli. Poprvé se podle něj objevila před 47 lety jako součást projektu stavby sídliště na Dědině. To bylo dokončeno v roce 1992. První konkrétní studie trati nechalo město zpracovat v roce 2010.

Město letos začne nebo začalo stavět i další tramvajové trati. „Letos začneme stavět bezmála pět kilometrů nových tratí, investujeme do nich celkem téměř 1,34 miliardy korun. Například jen za pár dní začneme stavět trať z Modřan do Libuše," uvedl Scheinherr. DPP v polovině března zahájil stavbu smyčky u metra Depo Hostivař a brzy by měla vstoupit do provozu trať z Barrandova do Holyně. Tu plánuje město prodloužit do Slivence, podle dřívějších informací chce na stavbu v létě vypsat tendr.

Fotogalerie
8 fotografií