Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Polojasno 14°C

Hororová dovolená ve Španělsku kvůli infekci: Delegátka křičela na klienty, že jsou prasata!

Autor: Kateřina Baranová - 
10. srpna 2021
12:00

Drahá dovolená snů ve Španělsku se pro skupinu Čechů změnila v peklo. V hotelu se už od konce července šířila zákeřná infekce. Delegátka o ní ale turistům údajně řekla pozdě a nebezpečí zlehčovala. Když si stěžovali na nevyhovující podmínky, křičela na ně.

Do hotelu Alua Sun Doblemar na ostrov La Manga, kde se objevil norovir způsobující zákeřné střevní a žaludeční problémy, se vydalo zhuba 60 Čechů včetně paní Evy. Ta za týden pro pět lidí zaplatila 120 tisíc korun a přístup delegátky cestovní kanceláře ji velmi zarazil.

„Všichni místní odjeli, jen nás Čechy tam nechali a delegátka nám nic neřekla! Vyčetla nám mimo jiné, že si za to můžeme sami, že jsme prasata,“ popsala Blesku znechuceně Eva. Nákazou si podle ní prošel skoro každý. „Měli nám dát jiný hotel. Nahnali nás tam jako jehňata na porážku a jednoznačně ohrozili naše zdraví,“ uzavřela.

Zánět střeva i žaludku

Norovirus je nákaza obvykle z jídla či vody. Žaludeční virus způsobuje silné zvracení, nevolnost a průjem, bolest žaludku, břicha, končetin a horečku. U většiny lidí se příznaky objeví 12 až 48 hodin po nakažení a mohou trvat až tři dny. Proti tomuto viru neexistuje žádný specifický lék a lékaři doporučují pít hodně tekutin, aby nedošlo k dehydrataci.

Svědectví Ivy (53) z Prahy: Kuchyň zavřeli, na jídlo jsme chodili kilometr

Z dovolené ve Španělsku přijela s hrůznými zážitky také Iva (53) z Prahy. Blesku popsala, jak týden v hotelu probíhal, a upozornila i na to, že je po odjezdu střídal další turnus.

Kdy jste se o nákaze dozvěděli?

Dlouho jsme nevěděli nic. První den proběhl perfektně. Další ale přišlo opatření. Nemohli jsme si nabírat sami jídlo. Nikdo nám neřekl, proč ta opatření jsou, a báli jsme se, že je tam covid.

Jak na situaci zareagovala delegátka?

Paní delegátka s námi měla schůzku až ve středu, kdy řekla pouze to, že je tu nějaká virová nákaza, že má někdo průjem, ale že to nic není. Tím informace skončily. V pátek už na nás křičela a odbyla nás s tím, že má na starosti další hotely.

Jak jste na to zareagovali?

Hotel nám pod dveře dával vzkazy. Vypadalo to, že to do druhého dne skončí, ale nic se nezměnilo. Zavřela se kuchyň a na obědy a večeře jsme měli chodit do 500 metrů vzdálené restaurace. Ve skutečnosti to bylo přes kilometr daleko.

V hotelu s vámi komunikovali?

Všichni měli zakázáno o tom mluvit, když jsme šli do restaurace, číšník na nás zvedl prst, ať o tom také nemluvíme, asi se báli, že se to mezi další hosty provalí.

Byly nějaké komplikace při odjezdu?

To už ne. Překvapilo nás ale, že nás tam střídal další turnus. Ten hotel by měli zavřít a pro lidi hledat nějaké jiné varianty.

Vedení CK Fischer se zastalo delegátky: Turistům nikdo nenadával!

Vedení CK Fischer nákazu v hotelu přiznává s tím, že hromadně vypukla až minulý týden, tedy až poté, co tam 2. srpna vyrazili její klienti. Ty hodlá odškodnit, ale tvrdí, že žádná věta o prasatech na jejich adresu nezazněla. „Někteří z našich klientů kontaktovali naši delegátku a ta jim poskytla potřebné informace a doporučení např. ohledně vhodných léků. Nikdo naštěstí nepotřeboval lékařské vyšetření,“ řekl včera Blesku mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

Hotel podle něj na vzniklou situaci zareagoval tak, že dočasně uzavřel hotelovou restauraci, aby mohl důkladně dezinfikovat všechny prostory. „Obědy a večeře jsme pak zajistili v restauraci vzdálené několik set metrů. Šlo o stravování formou bufetu, který obsahoval salát, dva hlavní chody, dva zákusky a nápoj,“ dodal Bezděk. Kromě toho měli prý klienti přes den i drobné občerstvení ve formě tzv. snacku, který nepotřebuje tepelnou úpravu. 

Odškodné 390 Kč na den

Cestovka uznává, že účastníkům zájezdu náleží finanční kompenzace. „Za každý den, kdy byly služby hotelové restaurace omezeny, klienti dostanou 390 Kč za dospělou osobu a 200 Kč za dítě. Pro čtyřčlennou rodinu to tedy znamená 1 180 Kč na den,“ uvedl Jan Bezděk. To však klientům cestovky připadá žalostně málo.

„Karanténa nutí lidi ke lhaní.“ Zástupce cestovek kritizuje opatření pro dovolenkáře „bez logiky“

Video  „Karanténa nutí lidi ke lhaní.“ Zástupce cestovek kritizuje opatření pro dovolenkáře „bez logiky“  - Pavlína Horáková
Video se připravuje ...

Uživatel_5541525 ( 12. srpna 2021 00:16 )

Čeho se bojíte???? Museli jste mermomocí k moři a v této době tak si nestezujte že tam radí nějaké sracky!
A plus to že jste určitě očkování proti Covid 19 tak přece nemůžete nic dostat je to lék na vše dokonce i na debilitu
Teď aspoň víte že budete příště sedět na ***i a nic vás neohrozí!
A jestli ne tak jste ještě blbější než jsme doufali

sorgedoktor ( 11. srpna 2021 10:02 )

Sasa tu Jestli neco pisi v italskych novinasch, nemusi to byt pravda...Znam to z vlastni zkusenosti...Tim ovsem nšechci tvrdit, ze to neni pravda.../S tema kradezema/

sabartnok ( 10. srpna 2021 23:43 )

Vydržte, ažse pandemie vytratí, šetřete na dobrou letenku třeba někam, kde moc Čecha nevidět... moc doporučuju

sabartnok ( 10. srpna 2021 23:32 )

Lidi jsou nepoučitelní. Aby se mohli blejsknout selfíčkem od moře obětují zdraví a někdy i životy. Nestačí jim domácí příroda, klid a pohodlí české sladkovodní dovolené, Lesů plných borůvek malin a hub - je to dobře, těm, kterým to stačí, aspoň neubyde

Martin86 ( 10. srpna 2021 22:13 )

Jak to vim? Nevim. Je to jen muj nazor na clanek, ktery na me tak pusobi, kdyz to ctu. Nazor si kazdy muze udelat sam. Dneska si umi kazdy jen stezovat. Ano, taky by se mi to rozhodne nelibilo, ale urcite bych nevolal do Blesku, aby vec, ktera se muze stat kdekoliv na Svete, videlo co nejvic lidi. Pro me je to ubohost lidi. Nikdo se nezmuze uz na nicem, nez si pekne postezovat. Muj nazor je jen takovy, ze se chtela zviditelnit pani. Ani ta castka 120 tisic nesedi. Proto jsem pani nazval lharkou.

Zobrazit celou diskusi