Doom Eternal: The Ancient Gods - Part One trailer Bethesda Softworks
Zahrajte si nejdřív původní Doom Eternal
Doom Eternal: The Ancient Gods je dokonce rozdělen na dvě části. Tu první si nyní můžete zahrát, pokud vlastníte Deluxe verzi, nebo si ji můžete zakoupit zvlášť. Existují přitom dvě verze. Jedna je určená hráčům, kteří základní hru vlastní, ta druhá lze spustit i samostatně. Stand alone podobu přídavku však nedoporučujeme. Je rozhodně lepší si nejdříve zahrát původní řežbu.
Doom Eternal: The Ancient Gods – Part One (dále jen DETAGPO) totiž nemá žádný tutoriál a vrhne vás rovnou do akce. Neznalého hráče proto čeká téměř jistá smrt. Jedinou výhodou, kterou DLC nabízí, je kompletně upgradovaný zbrojní arzenál. Pokud jste si v základní hře nestihli vylepšit všechny zbraně, nevadí. Zde dostanete do rukou veškerou výbavu v nejsilnějším provedení.
Neustále se musíte pohybovat
Příběh navazuje přesně tam, kde Doom Eternal skončil, ale ne že by na tom záleželo. Story totiž v celé série hrála vždy druhé housle a ani tentokrát tomu není jinak. Co se hratelnosti týče, je to stále ta parádní řežba, kterou všichni fanoušci milují. Základem je nejenom pálení po všem, co se pohne. Důležité je se během střelby i neustále pohybovat a likvidovat pekelná monstra nejenom střelnými zbraněmi.
Ušpinit si musíte i vlastní ruce a čepel motorové pily. Z poražených protivníků pak vypadává zdraví, munice i zbroj. V DETAGPO si na vás budou brousit zuby nová monstra. Prvním, na které narazíte, je okatá střílna. Bude po vás neustále pálit, takže pokud narazíte na skupinu nepřátel, je nejlepší vždy nejdříve zlikvidovat střelné věže. Dalším, kdo vám znepříjemní postup hrou, je duch Spirit.
Noví nepřátelé
Ve zvyku má posednout jiného nepřítele, který se stává rázem silnějším a odolnějším. Porazit ho není žádná sranda. Pokud se vám to ale přesto povede, je zapotřebí ihned přepnout na plasmovou pušku a Spirita chytit paprskem ve stylu Krotitelů duchů. Jde o sekundární útok zbraně. Děsiví a hbití Whiplashové, jakoby hadí monstra, se objevují poprvé v nebezpečnější neviditelné podobě.
Vývoj přestřelky dokáže velmi rychle změnit také nový protivník Blood Maykr. Jde o silného zástupce mimozemské rasy ve zlatém brnění. Svou slabinu odhaluje jenom na chvíli. Nouze není ani o bossy, ale klání s nimi nechci vyspoilovat. V DETAGPO se nacházejí tři nové úrovně, které rozhodně nejsou malé. První z nich je základna UAC v Atlantickém oceánu. V jejích útrobách se nachází děsivá monstra.
Vzhůru pod hladinu
Úzké chodby působí temně a klaustrofobicky, a když se dostanete ven, uvidíte ztroskotané lodě v rozbouřeném moři. Pod to se dokonce podíváte díky potápěčskému obleku. Ale pozor, v oceánu vás může zakousnout žralok! Druhým prostředím, které navštívíte, jsou krvavé bažiny. Ty působí velmi hororově. Atmosféra zmaru a rozkladu z nich vyloženě čiší. Poslední lokací je The Holt.
Jde o město mimozemské rady Maykr, k němuž se prostřílíte skrze krásný les. Tato úroveň je však, co se designové stránky týče, nejslabší. Zamrzelo mě také, že hra několikrát uzavřela průchod úrovní a uvěznila mě v „aréně“, v níž jsem musel vystřílet všechny protivníky, jinak jsem nemohl postoupit dál. Sakryš, tohle přece není Quake III: Arena, ale Doom, v němž se nic takového nesluší.
Otřesné hopsání je zpět
V recenzi na Doom Eternal jsem si stěžoval na naprosto nemístné a otravné hopsání, které se do takovéto hry vůbec nehodí. A nebyl jsem jediný, kdo na něj nadával. Hráči z něj byli taktéž zpruzení. Proto mě nemile překvapilo, že je hopsání v DLC zpět a rozhodně ho není málo. Vyžaduje přitom velkou přesnost. Hopsat v DETAGPO je proto opět nehorázná pruda a otrava.
Tvůrci z id Software se k mé nelibosti taktéž rozhodli k dalšímu nešťastnému kroku. Přídavek je totiž nesmírně těžký. Tedy pokud si nezvolíte nejlehčí obtížnost. Ale hrát jakýkoliv díl Doom na nejlehčí obtížnost je prostě ostuda. To se nedá. Ta druhá nazvaná Hurt Me Plenty je ale příliš těžká, rozhodně není normální. Chtělo by to ještě nějakou zlatou střední cestu mezi tyto dvě.
Těžké jako prase!
DETAGPO je výrazněji těžší a tužší než Doom Eternal. A to podstatně. Životnost přídavku se pohybuje kolem slušných 8 hodin. Může to být ale i podstatně více. Pokud se rozhodnete pro některou z masochistických obtížností, životnost se pochopitelně protáhne. Co se technického hlediska týče, je DETAGPO stejně jako originál na výborné úrovni. Grafika je doslova fenomenální.
Modely postav jsou až děsivě detailní a všechny textury ostré. Framerate je navíc při hraní plynulý a nedochází ke zpomalování. Recenzovaná verze na Xboxu One X běží jako blesk v rozlišení 1800p upscalinovaném na 4K. Hudba je tentokrát méně výrazná, ale neurazí. Doom Eternal: The Ancient Gods – Part One je sice povedený přídavek, ale neduhy z původní hry nevylepšil a přidal další. Potěší proto převážně fandy série a hráče s nervy z ocele.