Tvář Madonny dostala, jak se říká, na frak. Doteď se světu představovala jako žena, která si umí tvrdě vybojovat téměř vše. Do úmoru cvičí, v jídle je asketou. Píše, zpívá, tančí - je aktuální popovou legendou. Na jevišti provokativně erotická bytost, v civilu lady s patřičně elegantním šatníkem.
Madonna, jež se angažuje v politice. Zachraňuje děti ve zbídačeném světě. Kultivuje duši kabalou a užívá si orgasmy s krásným mladíkem... Madonna coby úkaz, jež ekologové nazývají charismatickou megafaunou. Zkrátka hodně viditelný a přitažlivý druh jako např. velryba nebo kropenatý puštník západní, v jejichž zájmu mohou být s pomocí veřejnosti chráněny celé ekosystémy... Tak tohle je Madonna.
Nyní z této fantastické mozaiky image vypadl jeden efektní segment v podobě brazilského krasavce, třiadvacetiletého modela Jesuse, jehož neudržel ani luxus či společenský věhlas, který si v soužití s Madonnou vysloužil. Zlí jazykové tvrdí, že ze vztahu s Madonnou vytěžil maximum a šel. Ale přiznejme si, že mohl těžit dál. Všechno napovídá tomu, že asi nebyl správným gigolem a nabitý program milenky, její každodenní dril neunesl. Ostatně není prvním mužem, kterého zběsilý styl ambiciózní Madonny dostal do kolen.
Madonna prostě nemá štěstí na chlapy. Osudová setkání a velké lásky končí deziluzí, bolestnými rozchody. Jejich příčina je víceméně stejná: Madonnina urputná kariéra, potřeba být slavná, nejlepší, prostě dokonalá. V posledních letech ještě komplikovaná touhou být ctěnou vizionářkou.
Původem Italka Madonna Ciccone ani v jedenapadesáti zřejmě nechápe, že její životní styl a priority jsou v těžkém rozporu s rodinným štěstím, touženým, soukromím hýčkaným citovým zázemím. Doplatila na to už v prvním manželství s výjimečným hercem, hollywoodskou hvězdou Seanem Pennem. Brala si jej v sedmadvaceti, rozváděla se ve třiceti. Citlivý introvert Penn se Madonninou kontroverzní kariér trápil, paparazziové jej doháněli k šílenství. Jejich manželství bylo protknuto neustálými incidenty a trestními oznámeními. Od té doby se Penn děsí emancipovaných, ambiciózních žen...
Jiné to nebylo ani v manželství s britským režisérem a chlapem každým coulem Guyem Ritchiem. Také oni se milovali, zplodili syna, toužili po velké rodině. Jenže na macha Guye byla Madonna také příliš. Devět let se snažil. Dokonce s Madonnou došel k právníkovi, kde uzavřeli smlouvu o tom, kdo a jak bude komu věnovat kolik času. Guy mimo jiné podepsal, že si každý den vyhradí hodinu na to, aby mu Madonna povídala o své práci…
Madonna a o řadu let mladší režisér Guy Ritchie byli téměř osm let manželé.
Všichni snad chápeme, že tahle matematika nemůže v normálním životě fungovat. Je v protikladu s jakoukoli přirozeností. Nedivím se, že se Guy vzepřel, raději šel s kumpány do hospody nebo střílet, rybařit. A chápu jeho povzdech, který se před rozvodem Ritchieových nedopatřením dostal do médií: Guy Ritchie si v něm stýskal na dovolenou, která měla vylepšit manželské vztahy. Zpěvačka ji prý strávila v posilovně a ze strachu z vrásek nešla na sluníčko. "Dny na pláži jsem trávil s dětmi sám..."
Režisér Ritchie zkrátka odmítal hrát Madonně druhé housle jako před dvaceti lety herec Sean Penn. Třiadvacetiletý brazilský manekýn Jesus Luz musel díky svému postavení s takovým partem počítat. Ale i na něj byl zřejmě po patnácti měsících nezvladatelný.
Otázkou je, jak životní styl Madonny ustojí čtyři děti. Ty porozené i těžce adoptované. Zpěvačka tvrdí: „Z toho, že jsou mé děti, jim plynou velké výhody. Jsou za to vděčné, oceňují to. Zároveň mají dost vyrovnaný a realistický názor na to, co status celebrity obnáší. Chvíli jim to trvalo, ale teď se s tím už vyrovnaly.“ Doufejme, že se Madonna nemýlí. Alespoň v případě dětí, když jí to s mužskými nefunguje.
Mimochodem – tohle dilema realizace, kariéry, hodnotného manželství včetně dětí se netýká jen Madonny, i když u ní je hvězdně vypjaté. Tuto otázku přece řeší - byť v jiném existenčním kurzu - spousta úspěšných žen. Jde jen o umění zvolit ten správný kompromis.