Používání dálkových či potkávacích světel při jízdě je natolik častou záležitostí, že se při osvětlení vozidla chybuje velmi zřídka, případně bývá řidič na prohřešek upozorněn probliknutím od dalšího účastníka silničního provozu. Méně řidičů však pomyslí na pravidla zákona o provozu na pozemních komunikacích pro svícení například za mlhy, deště nebo při čekání před železničním přejezdem. Znění zákona má pro tuto situaci spíše doporučující charakter a ponechává řidičům prostor k posouzení okolností, ale pro bezpečnost provozu je pravidlo důležité. Při zastavení před železničním přejezdem nesmí řidič užít ani potkávací světla, pokud by jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru. Je tedy třeba posoudit spádové a úhlové uspořádání vozovky před přejezdem. Zejména pokud je přejezd vyvýšen a světla čekajícího automobilu míří do výšky, hrozí oslnění protijedoucího auta a světla je třeba vypnout.

Také při používání světel do mlhy se občas chybuje. Jedná se o přídavná světla, která jsou vpředu bílá a jsou umístěna co nejblíž k vozovce. Vzadu jsou světla do mlhy jasně červená a nejčastěji jsou zabudována ve společné zadní svítilně. Jejich použití je povoleno pouze za snížené viditelnosti (mlha, či husté sněžení nebo déšť).