Rozjet vlastní podnikání napadne občas asi každého, ovšem vymyslet s čím konkrétně tento lákavý impuls realizovat bývá horší. Většina osobních koučů a lifestylových poradců doporučuje pro nalezení dobrého podnikatelského záměru nejprve důkladně prozkoumat své silné stránky a zájmy, které nás nasměrují do určité oblasti a následně nečekat na „ geniální“ nápad, ale pustit se prostě do toho třeba s něčím co už existuje. V dnešní rychlé a propojené společnosti lze uspět i s nápadem, který už někdo realizoval, stačí přidat trochu inovace. Případně se lze pro inspiraci obrátit do zahraniční. V Česku se obvykle nové služby či produkty prosazují s mírným zpožděním a lze tak být jeden z prvních na trhu s funkční zahraniční ideou. 

Pokud například neumíme tvořit obsah pro nenasytný internet (text, videa, apod.) či aplikace pro ještě hladovější mobilní telefony, můžeme zkusit štěstí s podporou velké fungující společnosti. Otázku s čím podnikat nám může pomoci vyřešit koupě franšízy. Nevýhodou je, že nedostatek invence nás bude stát peníze a fungující provozovnu pod hlavičkou úspěšné společnosti budeme muset z velké části zaplatit sami.