Stavbu, která začala v roce 2009, provází kromě jiných komplikací i spory Prahy s dodavateli ohledně plateb. Dluhy vůči stavební firmě Metrostav a IDS řešil několik měsíců rozhodčí soud. Arbitři nakonec dali firmám za pravdu, na dlužné částky mají nárok. Kolik jim nakonec Praha zaplatila, a kolik ještě dodavatelům dluží, není jasné. IDS se nedávno nechala slyšet, že jí kvůli nezaplaceným fakturám hrozí insolvence.

Zástupci dodavatelů nejprve na dotaz ČTK odmítli odpovědět. "Já bych se k tomu nevyjadřoval a nechal bych to na dalším jednání mezi námi a hlavním městem," řekl Ladislav Balšán z ČKD Praha DIZ, která bude v nadcházejících měsících spolu technickou správou komunikací tunel spravovat. Další otázky ohledně financování stavby se v průběhu konference pokusil zastavit mluvčí magistrátu Vít Hofman. "Tuto záležitost nebudeme do otevření tunelu komentovat," řekl.

Miloslav Hadrava z Metrostavu nakonec na opakovaný dotaz uvedl, že provoz Blanky ohrožen není. "Máme smlouvu do konce roku 2016, veškeré věci finanční a věcné máme s městem vypořádány. Co se týká servisu během zkušebního provozu a pohotovosti, tak je ctí každé firmy se o své dílo postarat," řekl. K jeho výroku se připojily i zástupci zbylých společností. "Rozpory nebudou mít v žádném případě vliv na provoz tunelu," řekl mluvčí ČKD Praha DIZ Karel Samec. Většině firem končí smlouvy až v příštím roce.

Provoz tunelu by neměl ohrozit ani v okamžiku, kdy firmám skončí platné kontrakty s městem a spory mezi firmami a městem nebudou ještě dořešeny. "Tunel bude převzat a bude naším majetkem," řekl ČTK náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).