"Film je o fetiši, pro hlavní postavy je nesmírně důležité, jaká je atmosféra, jaké se používají látky," komentoval režisér význam detailů. Žánr se sexuálními motivy podle něj ještě neměl revival. "Teď se dělají revivaly kanibalských filmů, ale sexuální témata byla zapomenutá, jako by se lidi nějak ostýchali. Chtěli jsme použít stereotypy jako je lesbický motiv, dekadentní nálada a zapojit to do nového kontextu a udělat rodinné či partnerské drama," uvedl Strickland.

Režisér řekl, že se inspiroval v gay filmech ze 70. let. "Tam byl společenský aspekt, kdy se k tomu člověk přizná, jak se s tím vyrovná společnost. Chtěl jsem ukázat, že ženy jsou milenky, je tam i sadomasochistická orientace, přitom se tomu nikdo nepodivuje, soustředil jsem se na dynamiku vztahu. Nezajímalo mě, jak je to možné, ale jak se to vyvíjí, jak se s tím vyrovnávají," řekl.

Vizuálně výrazný film však podle něj nevznikl díky inspiraci ve filmech Petera Greenawaye. "Mám rád jeho rané filmy, nejsem si ale vědom, že by to byla má přímá inspirace. Možná se to tam nějak nepřímo objevilo," uvedl.

Strickland představuje na filmové škole svou kompletní režijní filmografii, debut Katalin Varga z roku 2008, Berberian Sound Studio i dokument, který zaznamenává koncert islandské zpěvačky Björk.

Stricklandova díla jsou podle ředitelky filmové školy Radany Korené velmi zajímavá. "Zvukovou a obrazovou složku povyšuje nad samotný příběh. Myslím si, že to je režisér, o kterém se bude za deset nebo 15 let hodně mluvit," podotkla Korená.