Na programu byla Händelova Vodní hudba a Hudba ke Královskému ohňostroji a Bachova Orchestrální suita č. 3 D dur a Koncert pro dvoje housle a smyčce d moll. "U Händela jsou tyto skladby vedle Mesiáše nejhranější. Podobně ze čtyř Bachových suit je tato nejuváděnější, houslový koncert je doslova evergreenem klasické hudby," uvedl Stříteský.

Letošní ročník Smetanovy Litomyšle byl svým rozsahem výjimečný. Nabídl téměř 40 pořadů nejen v Litomyšli, ale i ve Svitavách a v Nových Hradech, Bylo mezi nimi i sedm oper od Smetanových Dvou vdov až po současnou operu Zdeňka Pololáníka Noc plná světla.

Návštěvníci viděli i několik premiér, například českou premiéru vokální symfonie Umučení Krista. Dílo vzniklo na podkladě hudby ke stejnojmennému kontroverznímu filmu Mela Gibsona. Dirigentskou taktovku měl sám autor symfonie i hudby k filmu John Debney, který byl za filmovou hudbu nominován na Oscara. Světovou premiéru měla na festivalu kantáta Jaroslava Krčka Krédo Mistra Jana, která byla provedena u příležitosti 600. výročí Husovy mučednické smrti. Na objednávku festivalu vznikla Sinfonia Fišeriana, hudebně-obrazová báseň z motivů filmové a televizní hudby Luboše Fišera.

Podle Stříteského byla na dnešním koncertu nejzajímavější snaha přiblížit se autenticitě doby vzniku děl. Tehdy se Vodní hudba a Hudba ke Královskému ohňostroji předváděly v plenéru, proto skladby interpretovalo velké množství hráčů na dechové nástroje, aby byly dobře slyšet. Na festivalu je dnes předvedlo 18 hobojů, 12 fagotů, devět lesních rohů a devět trubek, což je výjimečné obsazení.