"Autobusy budou postupně nasazovány na všechny autobusové linky DPMO. Stejně jako v předchozích dodávkách se jedná o vozidla IV. generace splňující emisní normu Euro 6," uvedla Krčová.

V předchozích dvou letech bylo do Olomouce dodáno 18 autobusů, a to osm kloubových vozidel Solaris Urbino 18, devět autobusů Solaris Urbino 12 a jeden menší autobus Solaris Urbino 8,6. "Nové autobusy přinášejí městu i jeho obyvatelům řadu výhod. Jde samozřejmě o vyšší komfort cestujících, spolehlivý provoz a také o významný krok z pohledu ekologie, protože všechny nové vozy plní nejpřísnější emisní normy," uvedl primátorův náměstek Filip Žáček (ČSSD).

Po dnešním dodání třetí várky nových vozidel začne DPMO vyřazovat ze svého vozového parku první nízkopodlažní autobusy Solaris Urbino 12, které pořídil v roce 2003. Průměrné stáří autobusů DPMO bude po dodávce nových autobusů a vyřazení osmi starších vozidel 7,74 roku.

Olomoucký dopravní podnik investuje do modernizace vozového parku průběžně, loni na jaře vyřadil z provozu poslední letité autobusy Karosa. Díky novým autobusům se Olomouc loni stala největším městem, v jehož ulicích jezdí jen nízkopodlažní autobusy MHD.

"Dle koncepce obnovy vozového parku autobusů připravujeme další nákup vozidel v roce 2020. Letos bude ještě DPMO dodán elektrobus značky SOR," podotkla Krčová.

DPMO letos obměňuje i tramvajový vozový park. V červnu byly do Olomouce dodány dvě modernizované tramvaje Vario LFR.S za zhruba 37,5 milionu korun (bez DPH) a do konce října bude dodáno osm tramvají typu EVO v hodnotě zhruba 175 milionů korun (bez DPH). "Na tato tramvajová vozidla byla získána dotace z fondů EU ve výši 85 procent," dodala Krčová.

DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město, ročně v tramvajích a autobusech přepraví na 55 milionů lidí. Na konci loňského roku měl 78 autobusů a 69 tramvají.