Jde o druhou podobnou zakázku dceřiné firmě německé společnosti Jungheinrich am Linde. Plně automatizovaná linka dokáže vyrobit nový rotor každých 70 vteřin a zahrnuje všechny výrobní procesy od montáže přes obrábění, měření, povrchovou úpravu až po vyvažování.
"První linka neobsahovala vyvažování, povrchovou úpravu a kamerové systémy. U této nově instalované je zásadní posun směrem k průmyslu 4.0. Teď stačí, aby operátor zavezl paletu, linka si díky kamerovým systémům dokáže identifikovat polotovary a sama je zaváží dál," řekl František Pivec, který divizi MAS Automation řídí.
Linku obsluhují tři roboti. Ušetří práci čtyř operátorů; k obsluze stačí jeden, který naváží palety s polotovary a odváží kompletní rotory. "Tato práce ho ale nezaměstná na celou pracovní dobu a může se věnovat i jiným činnostem. Produktivitu práce zvýší linka zhruba o třetinu," uvedl Pivec.
Divizi MAS Automation ještě letos čeká například dodávka robotizace do společnosti Labara. Kapacity má divize naplněné do února 2019. Na letošní rok plánovala obrat 50 milionů, nyní do jeho splnění chybí podepsat kontrakt na dva miliony korun. Příští rok plánuje divize růst tržeb o 50 procent. Mezi klienty divize patří i Bosch Diesel, JK nástroje či polská společnost Magneti Marelli.
Firma Kovosvit měla za první letošní pololetí tržby 620 milionů Kč. Zisk ještě není účetně uzavřený, za celý rok 2018 plánuje společnost zisk před zdaněním 50 milionů. ČTK to minulý týden řekl generální ředitel Kovosvitu Libor Kuchař. Letos plánuje firma s 595 zaměstnanci tržby 1,6 miliardy.
Loni se Kovosvit dostal ze ztráty, skončil v zisku po zdanění 40,1 milionu. Tržby loni meziročně stouply o 26 procent na 1,3 miliardy Kč. Ztráta za rok 2016 byla 719 milionů.
Kovosvit vlastní od září 2016 průmyslník a zbrojař Jaroslav Strnad. Firma má tradici ve výrobě obráběcích strojů, v ČR je jedním z lídrů. V roce 1939 ji založil Tomáš Baťa.