"Studii jsme zadali, abychom vedle tramvajového projektu, jehož realizaci však neočekáváme v následujících deseti letech, měli alternativní možnost, jak využít poptávky spojení Bohnice - zoo - Podbaba," uvedl Drápal. Studie má zodpovědět otázky, kudy by měla lanová dráha vést, kolik by stála stavba a jaká by byla přepravní kapacita. Dalšími tématy je počet a umístění stanic nebo typ lanové dráhy.

Předběžné konzultace ukázaly, že stavba jedné patky pro sloup a stanice u zoologické zahrady by změnila podobu chráněného území Troje méně než u tramvajové tratě, která by vyžadovala výstavbu tunelů, opěrných zdí a náspů. Podle firmy, která vytváří studii, by stačily v celé délce trasy dva podpěrné sloupy, pokud by byl vybrán systém lanovky využívající tří lan. Realizace lanové dráhy by mohla trvat jednu sezonu.

V Praze jsou v provozu dvě lanové dráhy. Ve čtvrtek 14. září oslaví čtyřicetiletou historii lanovka v zoologické zahradě. Její délka je 106 metrů a výškový rozdíl stanic je 50 metrů. Lanovka na Petřín z Újezdu zahájila provoz v roce 1891 a na délce 510 metrů překonává převýšení 130 metrů.

Plánů na vybudování dalších lanovek v hlavním městě bylo v minulosti několik. Žádný z nich ale nebyl realizován. V roce 2008 se objevil nápad na vybudování lanové dráhy od smíchovského pivovaru přes Vltavu na Pankráckou pláň. Praha 5 uvažovala o spojení Nových Butovic s Barandovem lanovkou, která by vedla přes Prokopské údolí. Radnice Prahy 7 zvažovala lanovku z Holešovic k zoo.

krf ktp