Podle Ťoka hnutí v povolení napadá vyjádření všech dotčených orgánů. Požaduje, aby jejich stanoviska potvrdily nadřízené orgány. Další věcí, kterou hnutí kritizuje, je zjednodušené řízení pro ověřování stanoviska EIA. Hnutí se podle ministerstva snaží domoci zrušení tohoto stanoviska, které řeší dopad stavebního projektu na životní prostředí.

"Hnutí ANO slíbilo voličům, že bude stavět rychle a levně. Bohužel se ale ukazuje, že stát nelze řídit jako firmu a úřady se musí řídit podle zákonů," řekl ČTK Patrik. Podat rozklad je přitom jedinou možností, jak mohou spolky kontrolovat a připomínkovat fungování státní správy, dodal šéf hnutí.

Rovněž podle ekologa není pravda, že výhrady Dětí Země nesměřovaly k ochraně přírody. Řada z nich měla za cíl ochranu vodotečí, tedy potoků a řek v okolí budoucí dálnice. U nich chtělo hnutí prosadit zákaz budování objízdných tras po dobu stavby, výstavbu parkovišť a skladů pohonných hmot a skládek zeminy, které by mohly vodní toky znečistit. Podobně chtělo hnutí připomínkami ochránit lesní plochy tak, aby okraj lesa a zejména kořeny stromů neničila těžká stavební technika nebo aby nebylo možné část vegetace vykácet jen proto, aby tam mohly parkovat bagry, uvedl Patrik.

Podobným způsobem napadají podle ministra Děti Země i všechny etapy modernizované D1, výtky ekologické organizace jsou přitom totožné jako v případě nynějšího rozkladu. Všechny spory přitom končí u soudu, které ministerstvo vždy vyhrává, uvedl Ťok s tím, že ale průměrná délka zdržení v projektech převyšuje jeden rok.

Kromě rozkladu Dětí Země napadly stavební povolení pro úsek D11 ještě majitelky některých dotčených pozemků. Vyčítají úřadu to, že s nimi ohledně výstavby dálnice nejednal. Ministerstvo dopravy to ale odmítá a tvrdí, že s těmito majiteli má podepsané smlouvy na odkup jiných pozemků, které se nacházejí přímo pod uvažovanou dálnicí.