"Kromě parfémů, mobilních telefonů nebo afrodiziak, Češi nejčastěji hodnotí krmivo a antiparazitika pro psy, vitamíny pro domácí mazlíčky, knihy nebo doplňky stravy," uvedla Alexandra Čermáková z Heureky. Na dalších místech nejrecenzovanějších konkrétních produktů jsou parfém Calvin Klein Euphoria For Woman, čistička vzduchu Ionic-CARE Triton X6, krmivo Royal Canin Mini Adult a mobil Samsung Galaxy S3.

"U některých recenzí se častěji orientujeme podle vjemů a pocitů - příkladně parfémy hodnotíme podle toho, jak se vůně líbí přímo nám. Naopak třeba elektroniku - fotoaparáty, mobilní telefony a podobný sortiment hodnotíme častěji podle technických parametrů a toho, jak je dané produkty splňují," dodala Čermáková.

Podle e-shopu Kasa.cz ale zájem lidí o psaní recenzí spíše klesá. "Nejčastěji zákazníci hodnotí IT produkty a spotřební elektroniku. Zájem o recenze chceme ale zvyšovat a usnadnit je zákazníkům psát. Kritičnost je úměrná frekvenci, ale nelze říci, že by některou kategorii produktů lidé kritizovali víc," uvedla Andrea Čižmářová z Kasa.cz.

Také internetový obchod Alza.cz má nejvíc recenzí, v řádech desetitisíců, v segmentu mobilních telefonů a notebooků. "Následuje příslušenství - myši, sluchátka, paměťové karty, flash disky a další," dodala mluvčí Patricie Šedivá.