Lufthansa a Etihad Airways se již v prosinci dohodly na spolupráci v oblasti takzvaného code-sharingu, tedy společném prodeji letenek na některé spoje. Již tehdy další spolupráci nevyloučily, ovšem analytici ji považovali za nepravděpodobnou. Lufthansa svého státem vlastněného rivala z Perského zálivu dosud ostře kritizovala kvůli státní podpoře, která mu podle jejího názoru zajišťovala nepoctivou výhodu na trhu.

Podle italského deníku ale už několik týdnů pokračují rozhovory o možném převzetí 30 až 40 procent akcií Lufthansy právě společností Etihad Airways, a to formou koupě nových akcií německého přepravce. Druhým krokem má být úplná fúze, uvádí italský list, podle nějž se obě strany mají brzy setkat a rozhovory uspíšit.

Podle analytiků bude takový krok obtížný, protože evropské letecké společnosti musejí mít evropského většinového vlastníka. Pokud by se Etihad chystal koupit od Lufthansy větší podíl než 30 procent, musel by navíc podle německých zákonů učinit nabídku na koupi celé společnosti. Lufthansu vlastní z 69 procent němečtí investoři, ze 13 procent Američané a dalších devět procent je v rukou investorů jiných národností.

Etihad, jehož vlastníkem je emirát Abú Zabí, už má podíl 49 procent ve ztrátové italské letecké společnosti Alitalia. Tu čeká restrukturalizace a rušení pracovních míst.