Řidiči by si v příštím roce mohli polepšit o 4000 až 6000 korun měsíčně. Aktuální hrubá mzda řidičů je podle Kuchynky průměrně 21.000 Kč. Návrh ministerstva práce předpokládá navýšení nejnižší mzdy u šoférů z nynějších 71 korun 60 haléřů na hodinu na 98 korun a deset haléřů. Z 50 korun na hodinu na 78 korun by se měl zvednout příplatek za čekání mezi jednotlivými jízdami. Nově by měl být zavedený příplatek za náročné pracovní prostředí ve výši šesti korun a 60 haléřů za hodinu.

"Po roce jsme dosáhli kompromisní dohody, projednali ji s premiérem (Bohuslavem Sobotkou), vláda je připravena podílet se na financování nárůstu mezd, připraveny jsou i kraje, pouze z Ústeckého máme negativní signály," řekl předseda Odborového sdružení dopravy Luboš Pomajbík. "Očekáváme od všech krajů, že naplní případné nařízení vlády o růstu mezd. Pokud to tak nebude, jsme připraveni jít do stávky," řekl Kuchynka.

Ústecký kraj vyhlašoval výběrové řízení na dopravce na deset let, aktuálně ještě zbývá osm let do vypršení uzavřených smluv. "Nikdo z dopravců se na nás neobrátil ohledně úpravy cen, které byly soutěženy v rámci řádného výběrového řízení," řekl Komínek. Pokud vláda přijme nařízení ohledně platů, bude muset kraj podle radního toto řešit. "My ale nevíme, v jakých platových třídách byli doposud řidiči, to by museli deklarovat dopravci," uvedl Komínek. "Pokud nám dopravce doloží, že částka, kterou po nás chtěl a kterou soutěžil a kterou pravidelně od kraje dostává, mu nestačí k navýšení platu řidičů, budeme jednat na základě platné smlouvy," zdůraznil.

V Ústeckém kraji je zhruba 600 řidičů linkových autobusů, podle Kuchynky by jich dalších 150 bylo potřeba. Navýšení mezd má podle odborů sloužit mimo jiné jako motivace, proč v oboru zůstat. "To, že se navýší platy řidičů, nepřinese růst počtu řidičů," řekl Komínek. Podle něj je problém v systému a Ústecký kraj to řeší otevřením učebního oboru řidič na dvou školách od příštího roku.