Instruktoři z letecké školy řekli americkému Federálnímu úřadu pro vyšetřování (FBI), že Lubitz měl nedostatečné znalosti o procedurách, které je třeba provádět v době letu. Problémy měl i se soustředěním, stávalo se mu, že nedokázal současně sledovat, co se děje okolo letadla a co ukazují palubní přístroje. Selhal také v jednom ze 67 cvičných letů, které ve škole podstoupil.

Lubitz měl původně nastoupit do pilotní školy v Arizoně v roce 2009, kvůli problémům s depresemi ale zahájil výcvik až o rok později. I přes problémy školu dokončil a získal pilotní licenci. AP uvedla, že výcvik v letecké škole v Arizoně nedokáže zvládnout jen jedno až dvě procenta uchazečů.

Německý pilot v březnu 2015 úmyslně navedl airbus nízkonákladových aerolinek Germanwings na lince z Barcelony do Düsseldorfu do skalního masivu ve francouzských Alpách. Na palubě byl jako druhý pilot, využil ale skutečnosti, že kapitán odešel na toaletu, a v kokpitu se zabarikádoval.

Němečtí vyšetřovatelé zjistili, že Lubitz měl na den nehody vypsanou neschopenku od lékaře, kterou ale doma roztrhal. Před osudným letem si také sedmadvacetiletý pilot hledal na internetu informace o sebevraždách a o zabezpečení dveří kokpitu.