Poskytnutí provozního financování novým investorem bylo podle generálního ředitele Motorpalu Radima Valase vázáno na povolení reorganizace při vyhlášení úpadku. "Uděláme samozřejmě maximum pro udržení podniku v chodu, ale je otázka, jak dlouho do můžeme vydržet," uvedl v tiskové zprávě. Firmy podnikající v automobilové výrobě podle něj musí projít ozdravným procesem rychle a standardní cestou. "Jinak hrozí, že si jejich zákazníci za ně najdou náhradu," uvedl.

Podle dřívějších informací firmy má zájem o majoritu v Motorpalu společnost Moto Capital, za níž stojí podnikatel Gregorz Hóta, dosavadní menšinový akcionář Motorpalu.

Přehodnocení rozhodnutí soudu podle dnešního prohlášení požadují také podnikové odbory Motorpalu. Odložením verdiktu o řešení úpadku podle nich byli uvedeni v nejistotu zaměstnanci Motorpalu, ale také jeho dodavatelé a zákazníci.

Podle úterního soudního usnesení o úpadku Motorpalu hlasovací lístky jeho věřitelů souhlasících s reorganizačním plánem nesplňovaly jednu povinnou náležitost, jíž je datum podání přihlášky jejich pohledávky do insolvenčního řízení. Tím podle soudu Motorpal nepředložil řádně přijatý reorganizační plán.

Podle Samce však věřitelé toto datum nemohli vyplnit, protože o reorganizačním plánu hlasovali před zahájením insolvenčního řízení, tedy v situaci, kdy přihlašování pohledávek ještě není možné. U jiných soudů podle něj byla povolena reorganizace firem po přeložení hlasovacích lístků bez tohoto data.

"Společnost Motorpal trvá na předloženém návrhu reorganizačního plánu," uvedl Samec. Tento plán podle mluvčího podporují i banky financující Motorpal a většina jeho nezajištěných věřitelů.

Motorpal, výrobce vstřikovacích systémů pro dieselové motory a přesných dílů pro automobilový průmysl, má vedle Jihlavy závody v Jemnici, Batelově a ve Velkém Meziříčí. V roce 2014 vykázal tržby 1,3 miliardy Kč a ztrátu 29 milionů Kč a minulý rok podle údajů v insolvenčním návrhu čelil dalšímu propadu. V insolvenčním řízení je tato akciová společnost od 18. ledna.

vst dr