Hlavním úkolem pracovníků třídicího uzlu, kde začíná směna kolem 18:00, je spolehlivě a včas během osmi hodin přetřídit zásilky tak, aby už druhý den ráno dojely do doručovacích dep. "Balík se po vstupu do třídicí linky zváží a naskenuje, čímž se zaeviduje do systému. Současně se synchronizuje také s kamerovým systémem, který balík sleduje po celou dobu transportu po dopravnících," popsal Včela.

Proces končí uložením balíku do přepravního kontejneru, v němž pak putuje do doručovacího depa, kde musí být druhý den ráno do 06:00. Doručovacích dep je v Česku 16. Jsou rozmístěny tak, aby pokryly celé území. "Například celá Šumava se pokrývá z depa v Českých Budějovicích," dodal Včela. Z doručovacích dep už řidiči balíky rozvážejí adresátům.

Předvánoční období podle Včely začíná v září, kdy se na zvýšený prodej předem připravují obchody. Na to pak plynule navážou předvánoční nákupy doplněné marketingovými akcemi elektronických obchodů. Internetový prodej podle Včely meziročně narůstá zhruba o pětinu. Po Vánocích se situace krátce vrátí k normálu, ale po svátcích představují další špičku výprodeje. Provoz se v třídicím centru zvýší pravidelně například na jaře zvýšeným nákupem věcí pro zahrádkáře a chataře a před letními dovolenými.

GLS přepravuje balíky do 50 kilogramů hmotnosti a maximálně dvou metrů délky, a to hlavně mezi firmami nebo od obchodníků ke spotřebitelům. Jihlavu si GLS vybrala mimo jiné i kvůli výhodné poloze města v sousedství dálnice D1. Denně se tam kromě národních přepravních linek odbavují i linky spojující Jihlavu s evropským překladištěm GLS v Neuensteinu a s distribučními centry v Rakousku, Polsku, Slovensku a Maďarsku. V areálu sídlí i centrála české pobočky GLS.

Společnost GLS Czech Republic je dceřinou firmou General Logistics Systems s ústředím v nizozemském Amsterodamu. Prostřednictvím vlastních a partnerských společností provozuje síť pokrývající 37 evropských zemí. Se zbytkem světa je propojena přes smluvní partnery. Se svou pozemní sítí se řadí k předním poskytovatelům balíkových služeb v Evropě, kde disponuje 39 centrálními překladišti a 688 depy. Zhruba 14.000 zaměstnanců zpracuje 436 milionů balíků ročně. Každý den vyjíždí na silnice okolo 19.000 vozidel GLS. Ve finančním roce 2014/15 dosáhla GLS obratu 2,1 miliardy eur.