"Příčinu zjišťujeme. Nemůžeme vyloučit jak selhání strojvedoucího, tak technickou závadu. Bude potřeba provést komisionální prohlídku, její výsledek bude znám nejdříve příští týden," řekl ČTK mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Ani mluvčí drah Radek Joklík nechtěl o příčinách havárie spekulovat. "To už je v rukách inspekce a policie," řekl ČTK. Po 15:00 byl už ale podle něj provoz hladký a bez zpoždění.

Před úplným zprovozněním nádraží vyjížděly vlaky z jiných pražských stanic. Lidé mohli k cestě na jiné nádraží v hlavním městě využít městskou hromadnou dopravu, dopravní podnik jim uznal platnou jízdenku ČD.

Před 10:00 byly zprovozněny první dvě koleje, krátce poté další dvě. Všech sedm kolejí železničáři zprovoznili před 14:00.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše inspekce rovněž zjišťuje, proč nehodě nezabránil systém takzvaného automatického vedení vlaku, který dokáže sám zastavit vlak na nádraží s přesností na několik desítek centimetrů. Na případu pracuje i policie, která ho prověřuje pro podezření z obecného ohrožení. Co bylo příčinou nehody, případně zda se stala z nedbalosti, vyšetřují policisté právě ve spolupráci s Drážní inspekcí, řekla ČTK policejní mluvčí Iveta Martínková.

Záchranná služba po nehodě ošetřila tři lidi, dva z nich na místě, jejich zranění byla povrchová, řekla ČTK mluvčí pražských záchranářů Jiřina Ernestová. Čtyřiačtyřicetiletého muže s úrazem nohy odvezli záchranáři do Nemocnice na Františku.