Razantní pokles trestné činnosti podle Hamšíka eviduje policie od přelomu let 2008 a 2009, kdy se počet případů meziročně snížil o polovinu a kdy byla dokončena první etapa modernizace odbavovací haly.

Mezi nejčastější trestné činy spáchané na nádraží a v jeho blízkosti patří krádeže, prodej drog, prostituce nebo fyzická napadení, uvedl Hamšík. Největší počet připadá na krádeže a různé drobné podvody. Za zvýšením bezpečnosti společnost Grandi Stazioni vidí zejména předchozí investice do kamerového systému spolu s přestavbou nádraží.

Budovu nyní hlídá 98 kamer a na bezpečnost dohlíží kromě dvou stálých policejních hlídek bezpečnostní agentura. Svůj význam ale má podle Hamšíka i odstranění nepřehledných zákoutí a uzavírání haly přes noc.

Grandi Stazioni, která spadá pod Italské státní dráhy (Ferrovie dello Stato Italiane), opravuje hlavní nádraží od roku 2006. V současnosti je společnost ve sporu s Českými drahami o termín dokončení oprav historické Fantovy budovy. Z ní italská společnost opravila zatím jen centrální část s kupolí Fantovy kavárny, oba boční trakty nicméně stále na rekonstrukci čekají. Kvůli blížícímu se termínu dokončení oprav v říjnu příštího roku přijel před měsícem do Prahy jednat šéf Italských drah Michele Mario Elia s požadavkem na prodloužení lhůty o dva roky.

Grandi Stazioni v minulosti rekonstruovala odbavovací halu největšího pražského nádraží za 1,15 miliardy korun. Získala za to prostory v budově nádraží do pronájmu na 30 let.