ONLINE CHAT
DOBRÝ DEN V ROCE 2012 KOUPEN V ELECTRO WORLDU TEBLET APLLE PO ROCE PŘESTAL FUNGOVAT .REKLAMACE NEBYLA VYŘÍZENÁ Z DŮVODU VYMĚNY OBRAZOVKY.JAK POSTUPOVAT KDYŽ JSEM NIC NEVYMĚNOVALA TABLET BYL V ZÁRUCE. JE MOŽNÉ ABY PRODEJNA NEPRODÁVALA ORIGINÁL ZBOŽÍ,,,?, DĚKUJI ZA ODPOVĚD.(A. SPACILOVA)
Foto
Dobrý den, musíte argumentovat tím, že takto jste zboží již obdržela, že jste nic neměnila. Prodejce by měl prokázat, že skutečně k výměně došlo. Zároveň prodávající má prodávat originální zboží.
Prajem pekný dníček,dcéra si kupila botasky reebok v Intersporte.Hned sa jej zdalo,že výplň-easy tone-také vankúšiky pod hornou časťou chodidla nie su rovnaké.Akoby na jednej nohe bol sfučaný. Reklamácia bola po mesiaci neuznaná so zaujímavým vyjadrením-odborná znalkyňa: nosila a nezdása jej,že nie sú rovnaké. Zaujíma ma,či je z hygienického hľadiska toto normálne. Doporučili nám v prípade nespokojnosti odbornú posudzovateľku--tú istú osobu. Dakujem za radu,ako postupovať. Stáli 50é Reebok. Inak nám by stačilo keby sa to dalo dofúknuť na rovnakú výšku. (Katarína Martinová)
Foto
Dobrý den, obraťte se na Slovenskou obchodní inspekci, jelikož píšete, že boty stály 50 Eur, předpokládáme, že jste je pořídila na Slovensku.
Dobrý den, před třemi lety jsme zakoupili byt v novostavbě.Po cca měsíci se začali objevovat závady, které jsme reklamovali a reklamujeme do dnes.(zamrzající okno zevnitř,poničená dlažba,způsobená při spárování a jiné).Developerská společnost se s námi o těchto závadách odmítá bavit neuznává je i když jsme si nechali udělat nezávislý posudek.Vždy nás odkáží,že to máme dát k soudu.Není jiná možnost?Při splácení hypotéky na soudy již nezbývá.Jak a kde se domůžeme svých práv ? Děkuji(Mirek V)
Foto
Dobrý den, dle Vašeho vyplývá, že společnost hodlá komunikovat pouze u soudu, tudíž je vhodné se na soud skutečně obrátit, jelikož Vám běží tříletá promlčecí lhůta.
Dobrý den, zakoupila jsem v prodejně notebouk Sony vaio za 19.tis, do 5 dnu jsem jej vrátila, nefungoval, nechci již toto opravené zboží, ale nechtějí mi vrátit penize( byl hybné prý nastaveny software ).mohu trvat na vracení peněz? Dekuji iveta(Iveta)
Foto
Dobrý den, nemůžete. Primárně máte nárok na opravu, případně výměnu.
Dobrý den, koupila jsem si kalhoty, ale nemají stejnou velikost, kolik mohu chtít slevu, když se mi na nich utrhnul zip a umím si ho opravit sama?(Karolína)
Foto
Dobrý den, podle nového občanského zákoníku můžete žádat slevu, která by měla být přiměřená vytýkané vadě. Na přiměřenosti se musíte dohodnout s prodávajícím.
Dobrý den, před týdnem jsem se společností Vodafone uzavřel smlouvu na poskytnutí mobilního internetu.Zjistil jsem, že v lokalitě,kde jsem chtěl internet používat je velmi slabé pokrytí a internet téměř nefunguje. Na stránkách operátora je však pokrytí zakresleno jako bezproblémové. Mohu za této situace odstoupit od smlouvy? Tu jsem uzavřel v kamenné prodejně. Děkuji.(Jaroslav Bouda)
Foto
Dobrý den, uplatněte reklamaci a dožadujte se poskytování deklarované služby, tedy bezproblémový příjem signálu.
Dobrý den, před měsícem jsem si koupila krouhač zeleniny,který funguje tak,že do hlavy mixeru se umístní kovový krouhač a po zapnutí mixeru vypadává nastrouhaná zelenina tímto otvorem ven.Bohužel přístroj,který jsem zakoupila já funguje tak,že se nakrouhaná zelenina dostane do prostoru mezi plastovou hlavu a kovový krouhač,takže musím mixer zastavit,hlavu i s kovovým krouhačem vyndat a nastrouhanou zeleninu pracně dostávat ven. Na reklamaci mi bylo sděleno,že je to vlastnost výrobku a reklamaci zamítli. Mohl byste mi,prosím,poradit jak v tomto případě postupovat? Děkuji Andrea N.(Andrea N.)
Foto
Dobrý den, jako jedinou variantu bych videl konzultaci se soudním znalcem. Pokud by potvrdil, že se jedná o konstrukční vadu, odstupce od smlouvy a požadujte peníze nazpět.
Dobrý den co dělat když koupíte mobil a firma zruší obchod jak se bránit a kdo převezme záruku děkuji jan(frida40)
Foto
Dobrý den, je nutné rozlišovat zrušení provozovny a zánik podnikatele. Při první variantě můžete reklamovat i nadále u podnikatele, pouze je nutné si vyhledat jeho aktuální adresu (sídlo ve veřejném rejstříku). Při druhé variantě bohužel se zánikem podnikatele zanikne zákonnná záruka, případně byste mohli vyzkoušet autorizovaný servis výrobce.
Dobrý den, zakoupila jsem si ortézu na koleno z pružné látky ve zdravotnických potřebách za 500 Kč (velikost vyzkoušena v obchodě). Při lyžování se mi celá shrnula pod koleno, kde výrazně tlačila. Reklamace vyřízena tím, že ortéza je plně funkční, takže zamítnuto. Mám šanci na vrácení peněz ? Děkuji.(Edita)
Foto
Dobrý den, je otázkou, zda máte zakoupenu správnou velikost ortézy (zda při zkoušení a při následném použití byla správně nasazena). Zkuste pravidla správného použití konzultovat s prodávajícím, případně s nějakým zdraovotníkem. Poté můžete konzultovat nedostatky ortézy se znalcem.
Dobry den, od prosince mam zasklenou lodzii, v unoru jsem myla skla a zjistila jsem, ze jeden dil je poskrabany, na co mam narok?(Jana c.)
Foto
Dobrý den, můžete požadovat výměnu daného skla.
Při záruční opravě satelit.přijímače nebyla nalezena mnou udaná závada,/při přepínání vždy "prskne" do tv,nešly přepínat programy/ale po telefonu mi bylo sděleno jestli nemám TV značky LG,s tou prý přístroj dobře nejde..záruka končí v lednu 2015.Jiný přístroj jde bezvadně.(bobina)
Foto
Dobrý den, zde se jedná o technický problém, který nedokážu posoudit. Pokud máte pocit, že na výrobku je vada, musíte uplatnit reklamaci. Pokud by byla reklamace zamítnuta a Vy byste s tím nesouhlasila, můžete se obrátit na soudního znalce.
Dobrý den, pane Lukeši, co se považuje za skrytou vadu a co je opotřebení výrobku? Byla jsem vrátit po třech měsících nošení boty, kterým se totálně ošoupala podážka,ale prodavačka mi jen řekla že to je u bot normální a že jsem blázen jestli po nich chci peníze. Jak se můžu bránit?(Eva Doležalová)
Foto
Dobrý den, zde by se mohlo jednat o častý fígl prodejců obuvi - argumentace "módní obuví" či "vysoce módní obuví". V tomto případě se lze obrátit na soudního znalce s žádostí o posuzení vady (vypracování znaleckého posudku). Lukáš Zelený
Dobrý den, reklamovala jsem hodinky koupené 3.1.2014, reklamace měla končit 16.2.2014 a nikdo se neozval proto jsem si do prodejny šla 18.2.2014 přímo pro peníze, avšak paní prodavačka mi řekla že hodinky mám na místě opravené. Odmítla jsem reklamaci převzít s tím že mě nikdo nevyrozuměl. Manažerka podniku se se mnou odmítá bavit s tím, že nepochybila, na koho se případně lze obrátit s pomocí a radou jak získat zpět peníze?? Kontakt jsem udávala a bylo mi sděleno, že posílají sms. Psala jsem i na jejich eshop a již přes 14dní se mnou nikdo nekomunikuje...Jaká jsou moje práva?? děkuji(LSlucie)
Foto
Dobrý den, jedná se o složitější situaci. Máte pravdu, že byste měla dostat své peníze zpět. Ovšem pokud bychom se podívali do judikatury českých soudů, tak byste u soudu nejspíše neuspěla, jelikož soudy používají zvláštní argumentaci (a posuzují existenci vady, byť by tak již činit neměly). Na druhou stranu, pokud se jedná o dva dny, možná by šlo usuzovat i o jisté míře tolerance.
Pane Lukeši, pomozte prosím! K vánocům mi snoubenec daroval vysněné boty z ovčí kůže a kožíškem za 5000 Kč! Měla jsem je na sobě párkrát a víte,co se mi stalo?! Na levé botě na palci se mi udělala díra,když přítel boty šel reklamovat,sdělily mu prodavačky,že si za to můžu sama, jelikož je ta díra prý vypálená od cigarety!!! Přišli jsme tím pádem o pět tisíc jelikož ta bota je natolik specifická, že ji nejde opravit - vypadalo by to dost divně. Na koho se mám teď obrátit, na centrálu přímo výrobce?(Denisa Dubská)
Foto
Pokud si jste jisti, že k propálení nedošlo, lze se obrátit na soudní znalce, aby posoudil, jak ke vzniku vady došlo.
Zdravím vás z Kladna! Můžete prosím poradit? V prosinci jsme s přítelem cestovali do Indonésie, tamní letecká společnost na nás udělala botu. Zpoždění letu bylo 14 hodin, nezajistili nám hotel, pouze vouchery na jídlo. Jelikož jsme byli v zemi s vízovou povinností, nemohli jsme ani ven .( Letuška se později prokecla, že letadlo schválně neobjednali, jelikož nás bylo málo (asi 30 cestujících) a let by se společnosti nevyplatil. Jediná jejich kompenzace byla (to jsme si vydobyly na místě), že nám posunuli let o dva dny, jelikož jsem ztropila scénu, že jsme přišli o den dovolené. Propadl nám kvůli nim hotel (1500 korun) a dvě letenky na ostrov (4000 korun). Firma nás odkázala na kontaktní formulář na jejich webu, který ale nefunguje,tudíž jsme si neměli jak stěžovat!Na telefonní číslo nemá cenu volat, je to v Emirátech...Existuje nějaká možnost jak se bránit? Děkuju(Tamara Pavlíková)
Foto
Dobrý den, nevím, o jakou společnost se jedná a zda se jednalo o přímý let či nikoliv. Zde je podstatné, zda se jednalo o lez z Evropské unie nebo do Evropské unie. Pak máte nárok na vyšší odškodnění. Ovšem to nedokážu takto posoudit. Mnoho informací se dozvíte od Evropského spotřebitelského centra (www.evropskyspotrebitel.cz), které se této problematice věnuje.
Můžu reklamovat manželku? Její maminka mi před svatbou tvrdila, že je hodná, pracovitá a poslušná. Pak se ale ukázalo, že mám doma protivnou a línou megeru. Děkuji za odpověď :)(Milovník žen)
Foto
Dobrý den, práva z vad se vztahují pouze na úplatný převod. Tudíž nedostatky budete muset řešit jiným způsobem :)
dobry den, zakoupil jsem si před měsícem jízdní kolo. Po najetí cca 70km mi praskl řetěz na kole. Na co mám právo? nechat si kolo kompletně vyměnit, nebo jen opravit vadný řetěz?(Milan Svatý)
Foto
Dobrý den, obecně platí, že máte právo na výměnu kola, případně jeho součásti, pokud to není neúměrné. Jinak byste měl právo pouze na opravu. Domnívám se, že dojde k výměně řetězu za nový řetěz.
Dobrý den. Můžete dát radu, jak postupovat při reklamaci zboží koupeného přes internet? Díky.(Květoslav Š.)
Foto
Dobrý den, reklamace probíhá stejně jako u zboží zakoupeného v kamenné prodejně. Ovšem nejspíše zboží do reklamace budete zasílat poštou, tudíž bych doporučil reklamaci uplatnit i písemně (doporučeným dopisem, případně i s dodejkou).
Dobrý den, mám podobnou zkušenost s televizí, koupili jsme ji loni - 14. prosince a už 6. ledna nešel obraz. V Electroworldu na Zličíně nám ale řekli, že nám žádné zboží nevymění, musí ho opravit. Je možné to nějak zpětně řešit?(Olga B.)
Foto
Zboží bylo zakoupeno ještě v předchozím roce (tedy za účinnosti starého občanského zákoníku), tudíž jste si mohli zvolit mezi výměnou za nový kus a opravou. Prodávající měl Vaši volbu respektovat. Ovšem předpokládám, že do reklamačního protokolu rovnou zapsali "oprava", tudíž se Vám bude velice těžko dokazovat, že jste chtěli uplatnit jiné právo.
Dobrý den, pane Zelený, v listopadu jsme obdrželi zboží na dobírku z internetového obchodu, které bylo chybně posláno ( chyba byla na straně obchodu ). Zboží jsme ihned zaslali zpět na uvedenou adresu pro reklamaci. Dodnes bohužel nemáme ani zboží ani peníze. Poradil byste nám, jak v tomto případě dál postupovat ? Děkuji(V.Plodíková)
Foto
Dobrý den, je otázkou, zda prodávající to, že jste zboží zaslali zpět, pochopil jako uplatnění reklamace, nebo jako odstoupení od kupní smlouvy v rámci 14 denní lhůty. Ovšem v obou případech již dobou, která uplynula o zaslání zboží zpět, porušil zákon (buď porušil lhůtu pro vyřízení reklamace nebo lhůtu pro vrácení peněz). Zde bych doporučil prodávajícího kontaktovat (nejlépe písemně) s výzvou k vrácení peněz.
DOBRÝ DEN,MÁM PROBLÉM S PRESSEM JEDNOU PĚNU UDĚLÁ PODRUHÉ NE KÁVA JE JAK POUZE PŘEKAPANÁ NĚKDY VŮBEC KÁVU NEPROTLAČÍ.PAK ZASE NĚJAKOU DOBU JDE JAK MÁM DOKÁZAT TAKOVOU ZÁVADU.DĚKUJI VÁM ZA ODPOVĚD(HELENA)
Foto
Dobrý den, měla byste uplatnit reklamaci a důkladně popsat, jaká vada se na přístroji vyskystuje. Při uplatňování reklamace trvejte, aby prodávající do reklamačního protokolu přesně popsal Vámi uplatňované vady.
Dobrý den, jak je to s povinností prodejce informovat o ukončení/vyřízená reklamace?? Stačí mít v reklamačním listu uvedeno datum ukončení reklama do 30dní...počítá se to jako informace o vyřízení?? Nebo musí informovat telefonicky, emailem, sms, písemně?? Děkuji(Lucie)
Foto
Dobrý den, prodávající by měl spotřebitel informovat o skutečném vyřízení reklamace, samozřejmě pokud spotřebitel na sebe zanechal kontakt (informovat stačí sms či e-mailem).
Dobry den, jak mam prosim postupovat, kdyz prodejce reklamaci zamitl, jako duod uvedl nevhodny vyber zbozi??Bylyto boty a spolu s nimi jsem k reklamaci prilozila i posudek od obuvnice, ze boty jsou spatne tvarovane. Bohuzel jsem neuspela a vedouci prodejny rozhodl, tak jak rozhodl. Jak se lze proti tomuto zpusobu branit??dekuji(rewer)
Foto
Dobrý den, můžete zkusit uplatnit reklamaci ještě jednou. Pokud by ani to nepomohlo, nezbývá, než se obrátit na soud. Před tímto rozhodnutím můžete využít ještě mimosoudního řešení sporu, třeba na www.vasestiznosti.cz.
Dobrý den. Mám v reklamaci boty. Nejříve mi byla nabídnuta výměna. S tou jsem nesouhlasila, jelikož na prodejně neměli nic, co by se mi hodilo. Sepsali tedy reklamaci s tím, že je chci opravit / upadlý cvoček/. Co mám dělat v případě, že mi je neopraví a budou trvat na výměně ? Boty byly v akci za výhodnou cenu, teď mají na prodejně boty 3x dražší. Můžu požadovat vrácení peněz ? Boty byly koupeny ještě v minulém roce, byly nenošene, vada se vyskytla při prvním obouvání.(Lenka)
Foto
Dobrý den, právo volí spotřebitel. Vy jste zvolila opravu a prodávající by ji měl respektovat. Pokud by boty měly neodstranitelnou vadu a prodávající by již neměl jiné, měl by Vám vrátit peníze. Nemůže Vás nutit do výměny za jiné boty.
Dobrý den, jsem provozovatel internetového obchodu s elektronikou. Můžete mi prosím v kostce napsat, jak je to nově s reklamací po 1.1.2014 vztahující se přímo na prodejce? Jaké jsou pravidla pro reklamování? Jak je to s výměnou zboží za nové? Kdy mohu jako prodejce reklamaci uznat a kdy nikoliv? Děkuji za odpověď.(Jan Bříza)
Foto
Dobrý den, myslím, že by Vám mohl pomoci tento článek, který změny vystihuje - http://www.partner.dtest.cz/clanek-3181/zaruka-a-reklamace
Dobry den,koupili jsme dětem na Vánoce v Tescu Tablet.Po dvou mesicich prestalo fungovat nabíjení.Chtěla bych ho reklamovat,ale nemužu najit pokladní lístek.Chtela jsem se zeptat jestli reklamaci uznaji i bez nej,kdyz vim zhruba datum koupi?Děkuji (Julie) (Julie)
Foto
Dobrý den, kupující musí prokázat, kdy, kde, co, za kolik si zakoupil. Není nezbytné mít s sebou doklad o koupi. Nákup můžete prokázat také výpisem z bankovního účtu, v krajním případě i svědeckou výpovědí.
Dobrý den, rád bych věděl jak je to od nového roku se zárukou, některá média uvádějí, že se nic nezměnilo, platí tedy ze zákona 24 měsíců, jiná média uvádí, že už není povinná a že záleží na podmínkách při koupi. Předem děkuji za odpověď(Josef)
Foto
Někteří právníci tvrdí, že záruka v novém občanském zákoníku obsažena není a ani by být neměla, protože se zde objevila jen díky chybě při implementaci evropských předpisů. Jedním z uváděných argumentů je, že dvouletou záruku v českém pojetí nemá prakticky nikdo jiný na světě. Ministerstvo spravedlnosti se však s Ministerstvem průmyslu a obchodu shoduje, že obdoba zákonné záruky je obsažena v ustanovení § 2165 a nová je tedy pouze terminologie. Stejně to vidí i dTest.
dobrý den, pokud si koupím novou věc - třeba TV - a vyskytne se na ní vada, do jaké doby od data nákupu mám právo na vrácení peněz, a od kdy si ji již musím nechat opravit, pokud je to vada opravitelná?(Petra)
Foto
Dobrý den, záruční doba na spotřební zboží trvá 24 měsíců. V této době můžete uplatnit reklamaci, vyskytne-li se na zboží vada. V závislosti na době uplatnětní, druhu vady atd. si také zvolíte právo (výměna, sleva, oprava, vrácení peněz).
Sleduji Vás už delší dobu, kdy si hodláte udělat advokátské zkoušky a používat řádný titul JUDr, když se presentujete jako advokát?(anonym)
Foto
Dobrý den, v současné době mám vystudovanou Právnickou fakultu Univerzita Karlovy v Praze, obor právo a právní věda (titul magistr práva). Prezentuji se jako právník, potažmo vedoucí právního oddělení dTestu (největší spotřebitelské organizace z ČR), nikoliv jako advokát - advokací se živit nehodlám. Moje ambice směřují jiným směrem. Lukáš Zelený
Mohu satelitní přijímač"vrátit",protože kdybych při koupi věděla,že s mojí tv-LG nebude dobře fungovat,tak bych si ho nekoupila?(bobina)
Foto
Pokud výrobek netrpí vadou a prodávající Vám negarantoval, že s Vaší televizí bude fungovat, není dán pro vrácení zboží, potažmo reklamaci, důvod.
Koupil jsem si "zimní" boty. Vše nasvědčovalo tomu, že jsou Zimní. Když jsem je však poprvé vzal na nohy když napadly asi dva cm sněhu. Po tři stech metrech jsem cítil vodu v botě. Při reklamaci mne prodavačka odbyla tím, že to nejsou byty do vlhka. Reklamační oddělení jejich firmy mi sdělilo, že nenašli žádnou závadu. Mám nosit zimní boty doma v teple a suchu?(Jiří Novotný)
Foto
V tomto případě můžete využít služby soudního znalce. Někteří prodávající si bez znaleckého posudku nedají říci.
Dobrý den, mám nyní menší problémy s reklamací štěpkovače na větve. Přez internet jsem zakoupil štěpkovač. V popisu bylo uvedeno, že přístroj je na štěpkování větví. Přístroj jsem zakoupil a pročetl jsem si manuál a v něm bylo téže napsané pouze: Štěpkovač na štěpkování větve. Byl uveden pouze maximální možný průměr větve. Nic víc. Začal jsem štěpkovat větve ze stromu, který jsme káceli před půl rokem. Větve za těch 5-6 měsíců kvalitně vyschly a štěpkování se dařilo. Po nějakém čase jsme štěpkovali větve, které jsme ořezávali ze stromků před týdnem a štěpkovač větve neštěpkoval. Nešlo to. větve byly mokré (neuschly). Výrobek nám tudíž nevyhovuje. Primárně jsme ho kupovali na štěpkování větví, které zrovna ořezáme. To, že jsme štěpkovali větve 5měsíců ořezané (a kvalitně proschlé) byla vyjímka. Štěpkovač máme doma již měsíc. Dá se prosím vrátit? Je prodejce povinný ho přijmout a vrátit nám peníze? V žádném popisu výrobku nebylo uvedeno, že štěpkované větve musejí být dokonale proschlé. Děkuji(Karlos)
Foto
Dobrý den, v daném případě budete muset uplatnit běžnou reklamaci a požadovat odstranění této "vady" spočívající ovšem ve vlastnostech, na které jste nebyli upozorněni.
Dobrý den, objednala jsem si židle o smluvního prodejcre firmy TON. Barvu žídlíjsem si vybrala dle předloženého vzorníku. Nyní mi byly židle dodány, avšak barva výrazně nesouhlasí s předloženým vzorníkem. Barevný ostín u prodejce jsem reklamovala a žídle jsem odmítla převzít, ale již byly zaplaceny. Reklamace mi byla výrobcem zamítnuta s tvrzením, že každé dřevo se moří jinak. Údajně vzorník je vyroben z dýhy a masiv, z kterého jsou židle vyrobeny, se namoří jinak, než dýha. Barevný odstín jsem požadovala tmavě hnědý výsledek je však světle hnědý s tmavšími skvrnami. Jak mám pokračovat dále. Děkuji za odpověď(Jitzka Škorpová)
Foto
Byla-li reklamace zamítnuta, doporučil bych se obrátit na soudního znalce z oboru nábytkářství, aby vadu posoudil. Poté se budete muset znovu obrátit na prodávajícího.
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,kdzž 30-ti denní lhůta na reklamaci končí o víkendu a prodejce má otevřeno,může se prodejce vymlouvat,že bude reklamace vyřízena až v pondělí ?Děkuji.Alena(Alena)
Foto
Dobrý den, pokud má prodejce otevřeno každý všední den, měl by i během víkendu být schopen reklamace vyřizovat a neměl by odkazovat jen na pracovní dny.
Chci reklamovat právní radu. Zaplatil jsem právníkovi nemalou sumu za to, že mi poradil pěknou hloupost, které se jiný právník vysmál. Jak je to s reklamací takových věcí. Můžu reklamovat třeba i radu finančního poradce a chtít případně odškodnění, nebo zaplatit ztrátu, když mi poradí nějakou blbost?(Ryšárd)
Foto
Pokud by Vám poradili chybně, můžete požadovat náhradu škody za špatnou radu, pokud Vám taková škoda vznikla. V případě advokáta se také můžete se stížností obrátit na Českou advokátní komoru.
dobry den, koupil jsem v novem roce jizdni kolo. po cca 10km mi přestala fungovat řadící páčka. Mám možnost kolo vrátit a chtít peníze, nebo jej nechat opravit?(Jakub)
Foto
Dobrý den, v prvé řadě si můžete zvolit z výměny za nové kolo či jeho součástí (nejspíše řadící páčky), nebude-li to neúměrné povaze vady (v daném případě by to neúměrné býti mohlo, jelikož oprava nejspíše nebude složitá), nebo si můžete vybrat opravu kola nebo slevu z kupní ceny.
Příjemný den minulý týden jsem přes internetový obchod zakoupila televizor Samsung na splátky. Firma mi ho přivezla HDS 28.2..Jenže televizor má vadu-nelze zapínat dálkovým ovladačem. Dnes jsem firmu kontaktovala a dostala doporučení, abych kvůli vadě volala autorizovaný servis Samsung.Tam mi bylo sděleno, že tato firma pod ně jako jejich zástupce nespadá.Jakým způsobem a kde mám uplatnit reklamaci, v jaké formě a na co mám vlastně nárok? děkuji(Helena)
Foto
Dobrý den, nejlepší bude, pokud reklamaci uplatníte písemně u prodávajícího, který ze zákona odpovídá za vady zboží. Písemnou formu zvolte z toho důvodu, abyste měla o uplatnění reklamace důkaz. Můžete požadovat výměnu zboží, případně součásti, pokud to vzhledem k povaze vady (kterou nyní neznám) nebude neuměrné. Případně můžete požadovat opravu nebo slevu z kupní ceny. Právo si zvolte při uplatnění reklamace. Vzorový dopis naleznete na www.dtest.cz/vzory, případně si zavolejte do poradny 299 149 009.
dobrý den, jestliže se vada na věci objeví do šesti měsíců od převzetí (např. rozlepená podešev na obuvi), kdo rozhoduje o tom, jestli se obuv nechá opravit nebo má zákazník právo na výměnu zboží či odstoupení od smlouvy? Je to volba zákazníka, nebo o tom rozhoduje prodejce a obuv může nechat opravit, i když s tím zákazník nesouhlasí?(Daniela)
Foto
Dobrý den, při uplatnění reklamace si volí práva spotřebitel. Pokud právo nezvolí, tak si vybere prodávající.
Mohu reklamovat zvíře? Koupila jsem si kocourka a chovatelka mi říkala, že je na všechno očkovaný a že má jen rýmu. Ta ale neustoupila a veterinář mi řekl, že je to nemoc, proti které by měl být očkovaný. Nechci kocourka vrátit, mám ho ráda, ale mohu po chovatelce chtít náhradu léčení, nebo slevu? Jedná se téměř o 5 tisíc korun.(Jiřina Halkova)
Foto
Dobrý den, samozřejmě i zvíře můžete reklamovat. Prodávající Vás měla řádné informovat o všech očkováních. Nyní máte právo na slevu z kupní ceny, jelikož byla mylně informována. Navíc máte nárok na náhradu škody ve výši 5000 Kč (jedná-li se o výdaje na léčení).
Dobrý den, pane Zelený, koupil jsem si brusku přes internet (novou), vyzkoušel ji a protože nevyhovovala, vrátil jsem ji ve 14ti denní lhůtě. Odmítli mi ale vrátit peníze, protože jsem prý s produktem už pracoval. Jak ale jinak mohu vyzkoušet, jestli je zboží kvalitní. Podotýkám, že brusku jsem pochopitelně očistil a vrátil v originálním obale. (Karel Brdský, Zlín)
Foto
Dobrý den, zde by prodávající měl brusku přijmout, jelikož jste využil zákonného práva (předpokládám, že se jednalo o nákup přes internet). Jediné, co prodávající mohl požadovat, byly náklady na uvedení věci do stavu schopného dalšího prodeje (např. vyčištění nebo nějaká oprava, pokud by bylo zboží poškozeno).
Mám možná trochu netradiční dotaz :) S kamarádkami jsme objednali naší kamarádce-budoucí nevěstě striptéra přes agenturu. Za vytsoupení, které trvalo 5 minut,si naúčtoval 2500 Kč.Problém byl ale v tom, že neukázal přirození, pouze zatančil, svlékl se do slipů a odešel. Když jsem do agentury volala a stěžovala si, paní se omlouvala s tím, že se to stalo poprvé. Pak mi ještě volala zpátky, že mluvila se striptérem,. který vše přiznal s odůvodněním, že jsme málo tleskaly!! Přijde mi to absurdní. Měly jsme právo chtít po agentuře vrátit část peněz? Děkuji(Ema Nováková)
Foto
Dobrý den, jedná se nejspíše o smlouvu o poskytování služeb. Zde bylo nejlepším řešení namítat nedostatky okamžitě během "výkonu". Otázkou je, co bylo popsáno v objednávce či v reklamě. Pokud tam bylo uvedeno, že se striptér má skutečně svléknout, jedná se o nedostatek, který lze vůči agentuře uplatnit a požadovat případně i slevu.
Je možné reklamovat auto, když má vyšší spotřebu než podle informací z bazaru? Musí být spotřeba ve smlouvě, nebo stačí, když je třeba v inzerátu uvedena malým písmem?(Petr K.)
Foto
Dobrý den, české soudy vyslovily, že hodnoty zapsané v technickém průkaze nemohou být zcela orientační, neboť se jedná o veřejnou listinu, a vyšší než udávaná spotřeba paliva je pak projevem skryté vady vozidla. Zákazníci se mohou bránit uplatněním reklamace u prodávajícího a požadováním slevy z kupní ceny vozu. K posouzení, o kolik reálná spotřeba převyšuje spotřebu uvedenou v technickém průkazu, nejlépe poslouží znalecký posudek specializované znalecké instituce. Náklady na jeho vypracování je pak prodávající povinen kupujícímu uhradit, protože jsou to náklady nezbytné k uplatnění oprávněné reklamace. I když zboží kupujete v bazaru, důkladně si zjistěte, kdo je prodávajícím, jelikož bazar může mít postavení prodávajícího nebo také pouhého zprostředkovatele.
Lze reklamovat potravinu, která je už napůl zkonzumovaná? Například už pokud je v salátu nějaká složka, která tam být nemá a podobně? Díky(Petr Kolář, Zlín)
Foto
Ano, i zde lze uplatnit reklamaci. Ovšem je třeba rozlišovat, o jakou potravinu se jedná - jsou totiž potraviny s datem minimální trvanlivosti, datem použitelnosti nebo potraviny, které se prakticky okamžitě začínají kazit. Obecně platí, že pokud jde o potraviny mělo by se reklamovat co nejdříve.
Dobrý den, koncem loňského roku jsem si koupila televizi, až v novém roce se nám ale úplně zničil obraz. Chtěla jsem novou, ale odmítli mě, že to dají opravit. Televizi opravili, ale už ji moc nevěřím. Kolikrát se musí objevit vada, abych mohla chtít peníze zpět. Děkuji za odpověď(Novotná, Praha)
Foto
Dobrý den, jelikož byla televize zakoupena za účinnosti starého občanského zákoníku a od koupě ještě neuplynulo ani 6 měsíců, tak jste si při reklamaci mohla zvolit mezi výměnou za nový kus a opravou. Prodávající měl Vámi zvolené právo respektovat. Odstoupit od kupní smlouvy a požadovat peníze nazpět můžete, pokud se na zboží vyskytne neodstranitelná vada nebo se na zboží vyskytnou po sobě 3 stejné nebo 4 různé vady.
Lze reklamovat i boty, které už nesou známky opotřebování, pokud vada je vysloveně neúměrná opotřebení? Několikrát mi takové boty odmítli převzít k reklamaci.(Vlasta, Ostrov)
Foto
Dobrý den, samozřejmě je reklamovat lze a prodávající musí reklamaci řádně vyřídit. Otázkou pak ovšem zůstává, zda bude reklamace uznána či zamítnuta.
Převzal jsem od dopravce zabalenou sedací soupravu (2 díly) bez viditelného poškození obalu. Podepsal jsem jim papír o dopravě. Po rozbalení pouze na díle (s úložným prostorem) z vnější strany roztržená látka (2 cm). Větší problém byl uvnitř. Po odklopení horní ho víka uvnitř viditelné mechanické poškození boku a dna (z venku nikoli). Datumově: 22.11.2013 objednáno a zaplacena záloha , 29.1.2014 doplacen zbytek, pátek 31.1.2014 doprava, 31.1.2014 reklamace nebyla možná technik byl k dispozici až v pondělí 3.2.2014, kdy byl sepsán reklamační protokol a informace do 30ti dnů oprava nebo výměna, 4.2.2014 firma si odvezla sedačku, až 5.3.2014 osobně na pobočce zjištění aktuálního stavu reklamace. Prý zamítnuto pro mechanické poškození, chyba na straně zákazníka (bude mi teprve sděleno mailem, ale rozhodli se jako zákaznický servis s výrobcem na bezplatné opravě a do týdne sedačka bude. Objednáno loni, dodáno letos. Dotaz: Co si o tom myslíte? Kdo, kdy udělal chybu? Jaké mám jako zákazník možnosti?(rakos)
Foto
Dobrý den, zde je chyba na straně prodávajícího - prodávající má povinnost plnit bez vady. Pokud jsou na zboží vady, uplatní se reklamace. Do 6 měsíců od koupě se navíc předpokládá, že na zboží vada byla v okamžiku převzetí. Prodávající by musel jedině prokázat opak, což nestačí pouhým konstatováním, že za vadu může kupující. Prodávající by musel prokázat, že plnil bez vad. V opačném případě by měl reklamaci uznat.
Dobrý den.20.12.2013 jsem odeslala doporučeně zboží,které bylo vadné. V pondělí 3.3.2014 jsem telefonicky urgovala reklamaci.Na vše mám doklady. I když mi na reklamačním oddělení(samozřejmě bez omluvy)slíbili,že peníze dostanu okamžitě-volala jsem v 9.00 hod.ráno-žádná platba zatím neproběhla. Jak se zachovat,pokud do týdne peníze nedostanu?Děkuji za odpověď.Zemanová.(Marie Zemanová)
Foto
Dobrý den, využil bych možnosti předžalobní výzvy, kterou Vám můžeme poskytnout na naší poradně 299 149 009. Pokud by prodávající nereagoval ani na předžalobní výzvu, nezbývá nikdo jiný než soud.
poslala jsek k Vám dotaz, ale nevím kde a jak se dovím odpověď.(Fejtkova, Revoluční 93, Jičín)
Foto
Dobrý den, pokud jste posílala dotaz do poradny dTestu (na www.dtest.cz/poradna nebo na dtest@dtest.cz) nebo jste podala stížnost na www.vasestiznosti.cz, odpověď zajisté dostanete. Naši poradci řeší dotazy a stížnosti podle pořadí, ve kterém přicházejí. Také můžete využít telefonickou poradnu na telefonním čísle 299 149 009, která je v provozu každý všední den od 9 do 17 hodin
MOHU odstoupit od kupní smlouvy? Do 1 roku se nám rozbila pohovka-vada byla reklamním technikem odstraněna. Stěžovala jsem si, že se pohovka silně prosedává-molitan není vyztužen. Technik mi sdělil, že pohovka je do 60 kg a že to je pohovka dětská!!!!Nás na tuto skutečnost nikdo neupozornil a reklamace mi byla zamítnuta. Prosím poraďte. Děkuji(Fejtkova)
Foto
Dobrý den, pokud jste nebyli prodávajícím řádně informování, či naopak Vám bylo sděleno, že pohovka je pro dospělé, můžete uplatnit rozpor s kupní smlouvou. To, že jste nebyli informováni o vlastnostech, již nyní ovšem budete muset prokázat.
Dobry den,prosim Vas,koupila jsem si u ElekroWorldu telefon znacky Huawei,uz po 2mesicich jsem ho reklamovala s tim,ze druha strana me nekdy neslysi,opraveno,uznano,po druhe to same,po treti stale stejna zavadai jsem chtela vratit penize a telefon mi vratili s tim ,ze jsem si zavadu zpusobila sama stahovani aplikaci tretch stran,prestoze je k tomu telefon urcen a zavada se tykala soucastky v mikrofonu,vada je tezko prokazatelna,jelikoz se to nekdy stane 2xza den a pak zase treba tyden vubec..Pry se mame obratit na soudniho znalce,a pokud to vyhrajem penize nam vrati,to nam rekly i na ČOI.K cemu jsou pak 2roky zaruky,kdyz se pak spozrebitel nemuze branit??Dekuji moc za pomoc.To vazne tohle muzou?( Zuzana)
Foto
Dobrý den, bohužel pokud prodávající zamítá reklamace, je nejlepším řešením obrátit se na soudního znalce (lepší je vždy se se znalcem domluvit, zda má vůbec cenu nechávat dělat znalecký posudek). Ostatně jediný, kdo může rozhodovat spor mezi prodávajícím a kupujícím je soud (který by si také nechal udělat znalecký posudek). Doporučil bych Vám využít možnosti mimosoudního řešení sporů na www.vasestiznosti.cz, jelikož společnost Electro World zde na stížnosti reaguje - http://www.vasestiznosti.cz/spolecnost-756/electro-world-s-r-o
Dobry den Mam velký problém,koupila jsem si před rokem telefon dotykový a po 4 měsících se me začal sekat a vypínat telefon.Telefon byl 6 × na reklamaci a nikdy me neuznali závadu- na telefonu se me začalo objevovat abych připojila telefon k počítači a najednou se vypl a neudělala jsem s tim nic.Po šesté reklamaci me byl telefon vracen s tím že telefon je v pořádku ale pri telefonním hovoru se me vypl a už jsem telefon nezprovoznila!,Odnesla jsem telefon do Prodejny s tím ze už aparát nelze už ani zapnout, byl odeslán na kontrolu a když telefon přišel zpět do mých rukou tak me bylo řečeno že si za to mohu sama!!!! Já jsem s telefon jen volala a esemeskovala a nechápu nic už. Telefon me stál 6000 Kč......Děkuji (Petra Zuskova)
Foto
Dobrý den, pokud prodávající zamítá reklamace, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce, aby posoudil, v čem vady spočívají. Soudního znalce si můžete vybrat na www.dtest.cz/znalci, případně na justice.cz.
Dobrý den, prosím poradil by jste mi, prosím, s neuznanou reklamací mikiny ( cena 850 Kč ). Mikinu jsem dostala jako vánoční dárek a už po 1. nošení ( celkem 1hodina - návštěva lékaře ) se na boku objevily žmolky. Mikinu jsem měla pod zimní bundou, která v místě žmolkování nemá nic, co by mohlo toto žmolkování způsobit. Pouze přes rameno jsem měla kabelku ( přes zimní bundu ). Po donesení do butiku se prodavačka zdráhala mikinu převzít a až po naléhání sepsala reklamaci. Po 30 dnech mi byla mikina vrácena, s tím, že byla reklamace neuznána z důvodu mechanického poškození. I přes neuznání reklamace byla mikina odžmolkována. Po dalším 1 denním nošení se problém objevil znovu. Poraďte mi, prosím, co mám dělat. Nechce se mi se opět dohadovat s prodavačkou a následně čekat 30 dní. Pokud by byla mikina levnější, tak bych to neřešila, ale za tuto předraženou cenu je mi líto to jen tak nechat. Děkuji předem a přeji hezký den (Boučková Alena)
Foto
Dobrý den, v tuto chvíli je jediným řešením opětovné uplatnění reklamace a vyčkání, jak prodávající o ní rozhodne. Zákon v podstatě zná pouze tento postup, tedy cestou reklamačního řízení.
na botách zn. Nike se objevily na patách v podšívce díry. Reklamace nebyla uznána, že jde o opotřebení-to se ten výrobek v záruční době nesmí používat, aby se neopotřeboval? Nohama to nebylo, nikdy se mi nic podobného nestalo, u Nike je to prý běžná závada, jsem se dozvěděl od prodavaček...(pavel repka)
Foto
Dobrý den, záruční doba se nerovná životnosti výrobku. Nevím, po jaké době se vada vyskytla, tudíž nedokážu ani usuzovat, zda k takovému opotřebení mohlo dojít. Vždy ovšem platí, že pokud byla reklamace zamítnuta, můžete se obrátit na soudního znalce, který vadu posoudí. Pokud by vyhotovil posudek, který by vyplýval ve Váš prospěch, obrátíte se znovu na prodávajícího, aby Vám vrátil cenu zboží cenu znaleckého posudku třeba náklady na poštovné. V případě, že byste ani přesto nedohodli, lze se vždy obrátit na soud.
Zdravím,jak to vypadá se sezoním zbožím,Př.dostal jsem na vánoce brusle ,jsou trošku křivé nože ,prý reklamaci vyřídí do 30ti dnů takže celý leden bych nemohl používat zboží.(pepadv)
Foto
Dobrý den, prodávající má reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozdějí do 30 dnů od uplatnění reklamace.
Dobrý den, dcera si koupila v dubnu 2013 iPhone 5. asi za dva měsíce přestal fungovat ( po vybití už nešel zapnout ). Reklamovala ho, po měsíci dostala nový. To se se stejnou závadou opět opakovalo po pár měsících. Opět dostala nový, ale obchodník odmítl dát pokaždé novou dvouletou záruční dobu, takže vyjma toho, kdy byl telefon na reklamaci, běží stále záruční doba - tedy od roku 2013 ( i když každý telefon měl jiné, tedy nové IMEI ). Je to správné ? Nyní se stejná vada opakuje po třetí. Jak postupovat, když bychom chtěli vrátit peníze ? Musí nám je případně obchodník vyplatit ihned ? Nebo má dcera alespoň nárok na nový telefon s novou, tedy dvouletou záruční dobou ? Děkuji za odpověď.(Avinak)
Foto
Dobrý den, u zboží zakoupeného do konce loňského roku platilo, že pokud dojde v průběhu záruční doby k výměně za nový kus, běží také nová záruční doba (v trvání 2 let). Toto vyplývalo přímo z původního občanského zákoníku. Zároveň platí, že pokud se vyskytne opakovaně vada po opravě, má zákazník právo na odstoupení od smlouvy. Dle judikatury platí, že se jedná o 3 stejné vady. Jakmile jdete uplatnit 3. reklamaci na stejnou vadu, musíte již v okamžiku uplatnění prodejci sdělit Vámi zvolené právo - tedy že odstupujete od smlouvy, jelikož se na telefonu vyskytla po třetí stejná závada. Ovšem můžete zvolit i jiné právo - třeba výměnu za nový kus.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s reklamací úsporných žárovek. Šla jsem do obchodu, kde jsem je koupila. Záruka by měla být dva roky, ale reklamaci prý neuznají protože se jedná o spotřební materiál. Přitom vydržela ani ne rok. Díky za odpověď(Denisa)
Foto
Dobrý den, někteří prodejci často používají výmluvu, že na spotřební zboží se záruka nevztahuje či je zkrácená. To ovšem není pravdou, zákon v těchto případech záruku nezkracuje. Jediné, o co by mohli opřít svoji argumentaci, je, že na konkrétní spotřební zboží uplynula jeho životnost. Na tu by však spotřebitel musel být před nákupem upozorněn, často se tak děje třeba u žárovek zdůrazněním počtu hodin, po které budou svítit.

Koupili jste si v novém roce zboží, na kterém se objevila vada? Pak vás jistě zajímá, jakým způsobem je reklamovat. Nenechte se prodejcem odbýt – do tří dnů vám musí sdělit, jak bude reklamaci řešit, na odstranění vady opravou má 30 dnů.

Jestliže vadu opravit nejde, máte nárok na bezplatnou výměnu nebo slevu. Nebo můžete od smlouvy odstoupit a chtít zpátky peníze. Ztratili jste účtenku? Pokud jste platili kartou, nic se neděje, jako doklad vám postačí i výpis z účtu, kterým prokážete, kdy jste věc kupovali. Nový občanský zákoník vychází spotřebitelům vstříc a lépe chrání práva kupujících.