V období od 25. června do 31. srpna 2018 předložili lidé z celé České republiky prostřednictvím webových stránek i papírových formulářů celkem 3 329 návrhů. Z toho 1 501 unikátních, 1 257 názvů bylo duplicitních a 571 město vyřadilo, protože nesplňovaly pravidla soutěže,“ upřesnila Kateřina Gardoňová, mluvčí brněnského magistrátu.

Kromě seriózně znějících názvů jako: Nádraží Jana Skácela, Brno – Nové nádraží či Brněnské hlavní, došly na magistrát i návrhy, které jsou pro Brno zřejmě jen málo akceptovatelné: Praha, rozcestí 250 km, Nádraží císaře Ferdinanda, Lol, Obydlený les, Ostrava jižní nádraží nebo Osvětlená zatáčka na trase Praha – Vídeň.

Začíná hlasování

Nyní začíná hlasování o nejlepší návrhy, které potrvá do konce září. Zapojit se může každý bez omezení věku a bydliště. Platí jen pravidlo jeden hlas na jednu e-mailovou adresu. „Jsme velmi zvědaví, jestli v samotném hlasování lidí zvítězí tradice, nebo nějaká kreativnější alternativa,“ řekl brněnský primátor Petr Vokřál.

Až v říjnu to bude už jen na Brňanech, kteří budou vybírat z 10 nejúspěšnějších návrhů. Jestli mezi nimi ale bude nějaký, který se Brno bude aspoň trochu zamlouvat, je ale v tuto chvíli nejasné. Zájemci mohou hlasovat ZDE

Nádraží ještě ani nestojí

Nové brněnské nádraží by v příštích letech mělo vzniknout patrně u řeky. Návrh podpořila i vláda. Problémem však je, že Brno si u této varianty nárokuju i vybudování diametru, tedy něco jako metra. To vláda zamítla. Odpůrci odsunuté varianty u řeky prosazují stavbu pod Petrovem. Argumentují právě tím, že u řeky bude špatná dopravní dostupnost.

VIDEO: Ohledně přesunu hlavního brněnského nádraží vznikla v brněnské koalici velká hádka. Hnutí Žít Brno prosazovalo jinou variantu, než kterou prosazoval primátor Petr Vokřál.