Oba náměstci se do Vokřála tvrdě opřeli krátce před jeho jednáním s Ťokem. „Ministr v médiích prohlásil, že Brno požadavek na podzemní dráhu stáhlo. V centrální komisi ministerstva je přitom jen primátor. Budu chtít vědět, kdo to stáhl. Takový mandát nikdo neměl,“ uvedl Hollan.
Rozhořčen je i Ander. „Považuju za těžko uvěřitelné, že čelní představitel hlavní vládní strany primátor Vokřál nedokázal přesvědčit ministra dopravy, aby respektoval požadavek zastupitelstva a spojil přestavbu nádraží s výstavbou diametru,“ upozorňuje druhý z náměstků.
Primátor se brání
Vokřál přitom tvrdí, že o vybudování podzemky usiluje. „Preferovaná varianta s podzemní dráhou by se dokonce mohla ukázat jako levnější, pokud by trať nemohla vést přes památkově chráněné území - Masnou burzu,“ uvedl Vokřál s tím, že se proto bude snažit ministra přesvědčit o této variantě.
Současné nádraží v Brně kapacitně nestačí. Politici a odborníci proto zvažovali, zda nové nádraží vznikne v centru pod Petrovem nedaleko současného, nebo se o necelý kilometr odsune k řece. Brno i kraj se rozhodly pro odsun, město ho ale podmínilo právě i stavbou diametru, neboli podzemní železnice. Náklady odborníci vyčíslili na 40 miliard korun.
VIDEO: Přesun hlavního železničního nádraží je v Brně dlouhodobě bodem č. 1 všech jednání magistrátu.
EMBED_OFF