"Neudělali jsme to (zastavení příjmu objednávek) úplně, jen u několika modelů jsme řekli, 'je nám líto, ale dokud neuvidíme, kam situace směřuje, nebudeme brát zakázky'," řekl Ghosn podle agentury Reuters v ústředí Nissanu v Jokohamě.

Hodnota ruské měny letos vůči dolaru spadla zhruba na polovinu a její propad se poslední týden prudce zrychlil. Některé velké automobilky, například americká GM nebo německá Audi, tento týden pozastavily prodej v Rusku. Ruští zákazníci v reakci na propad rublu hromadně nakupují vozy, které firmy ještě nestačily přecenit.

Nissan již zvýšil ceny asi poloviny svých modelů v Rusku o pět až osm procent. Podle Ghosna jde o ty vozy, které sestávají z více dovážených komponentů.

Rusko je pro Nisssan pátým největším trhem. Jeho aliance s francouzským Renaultem má většinový podíl v největší ruské automobilce AvtoVAZ.

Aliance Renault-Nisssan podle Ghosna posiluje podíl na ruském trhu a chce jej ještě zvýšit ze současných zhruba 35 procent na 40 procent. Ghosn je přesvědčen, že ruský trh se bude po nynějších otřesech stabilizovat.

Nissan tento měsíc oznámil plány na zdvojnásobení výrobní kapacity svého závodu v Petrohradu na 100.000 vozů ročně. Do roku 2016 chce automobilka 90 procent vozů, které na ruském trhu prodává, v Rusku také vyrábět, proti dnešní úrovni asi 70 procent.