Nejzásadnější výluky by měly začít v dubnu. "Určitě budou náročné pro cestující, protože nahradíme vláčky autobusy, ale snažíme se je nahradit v celém úseku. To znamená, nechceme, aby cestující přestupovali v nějakém krátkém úseku, ale aby dejme tomu jeli autobusem z Opavy přímo do Krnova nebo do Bruntálu," řekl Klich.

Pro dráhy bude podle něj náročné sehnat dostatek autobusů od dopravců. To, že kvůli výlukám mohou nastat problémy, připouští i náměstek moravskoslezského hejtmana Daniel Havlík (ČSSD). "Může se stát, a bude to možná někde poměrně dramatické, že skutečně budou zpoždění různých vlaků, budou zpoždění autobusů a budou problémy, i co se týká silniční dopravy," řekl Havlík. Potíže se podle něj mohou objevit například okolo Skrochovic, části obce Brumovice na Opavsku, ležící na trati mezi Opavou a Krnovem, nebo kolem Českého Těšína.

Havlík řekl, že v příštím roce navíc nastane souběh všech možných oprav a výluk i v silniční dopravě. "Počítáme, co se týká silniční dopravy, s opravami našich krajských komunikací řádově v částce za 1,1 miliardy korun," řekl Havlík. Letos se v kraji opravovaly silnice za 850 milionů korun. Kraj chce všechny opravy stihnout do 31. října 2015, aby bez problému vyčerpal všechny evropské peníze, které má k dispozici.

Zástupci ČD řekli, že regionální vlaky ujedou příští rok v Moravskoslezském kraji 6,86 milionu vlakových kilometrů (letos je to 6,94 milionu). ČD v kraji denně vypraví 28 spěšných a 708 osobních vlaků, o dva vlaky více než letos. Mezi největší novinky ČD bude v roce 2015 patřit zprovoznění trati vedoucí k letišti do Mošnova na Novojičínsku, modernizace nádraží v Třinci na Frýdecko-Místecku, která začne ještě letos, otevření nové zastávky Frenštát pod Radhoštěm město nebo zavedení přímých linek do polských měst Krakov a Vratislav.