„Dnes jsme zahájili historicky největší veřejnou železniční zakázku v Česku. Soutěžíme nové, moderní a kapacitní vlaky, které nám umožní navýšit počty spojů v pražské aglomeraci. Nasadíme je také na novou trať na Letiště Václava Havla a postupně jimi nahradíme i staré dieselové soupravy na linkách do Mladé Boleslavi a Kladna,“ uvedl náměstek pražského primátora Zdeněk Hřib (Piráti).
„Předmět veřejné zakázky bude plněn na základě smluv uzavřených jednotlivými zadavateli s dodavatelem, který předloží ekonomicky nejvýhodnější nabídku,“ píše se ve věstníku. Vybraný dopravce podle dřívějších informací pořídí nové elektrické velkokapacitní vlaky označované jako EMU 400. Rizika a přínosy spojené s vývojem výnosů ze zakázky podle oznámení ve věstníku plně ponese Středočeský kraj a Praha.
Hřib dodal, že cestující se mohou v nových vozech těšit na klimatizaci, bezbariérový přístup, dostatek prostoru pro kočárky a kola nebo spolehlivé internetové připojení. Při přípravě zakázky podle něj kraj a město pro zajištění co největší transparentnosti spolupracovaly s protikorupční organizací Transparency International.
Výhrůžky, vydírání i onanie na veřejnosti! Policie v Praze dopadla sexuálního predátora (24), hledá další …

Nové vlaky mají nabídnout vyšší kapacitu i komfort pro cestující. Pořizovaných vozidel má být podle prosincových informací nejprve 60 s možností pořízení dalších šesti kvůli vyšší poptávce cestujících. Za třicetileté trvání kontraktu pak zakázka počítá i s možností nákupu dalších až 67 vozidel. Smlouva by měla zahrnovat i plánovaná rozšíření železniční sítě o linku na pražské letiště a další tratě.
České dráhy loni koncem listopadu oznámily, že musely zrušit svůj tendr za 42 miliard korun na nákup vlaků, který zadaly kvůli účasti v plánované soutěži o dopravce pro PID. Podle státního dopravce bylo důvodem to, že hlavní město stále nespecifikovalo požadavky na pořizované vlaky. Ředitel organizátora pražské dopravy ROPID Petr Tomčík to tehdy popřel a uvedl, že důvodem zrušení tendru drah bylo naopak to, že technické specifikace vlaků zveřejněné byly a soutěž ČD jim neodpovídala.