Objízdná trasa na D3 ve směru Praha - České Budějovice je vedena po silnici I/3 a III/341 až k obci Chotoviny, kde je na exitu 70 opět svedena na dálnici D3. Doprava ve směru České Budějovice - Praha je za 71. kilometrem svedena do jednoho, pravého jízdního pruhu a u Chotovin vyvedena mimo dálnici D3. Po silnicích III/341 a I/3 pokračuje ve směru na Prahu.

Dálniční odpočívadlo Mezno na 63. kilometru ve směru na České Budějovice je uzavřeno. Vozidla musela odpočívadlo opustit před začátkem uzavírky, někteří řidiči tam čekají do skončení stavebních prací a obnovení provozu.

Stavbaři v této etapě počítali s uzávěrou D3 po čtyři noci. Dnešní - třetí, by ale mohla být poslední. "Když se nám dnes v noci podaří osadit druhý vrchlík oblouku mostu, dálnici v noci na čtvrtek už nebudeme potřebovat uzavřít," řekl ČTK stavbyvedoucí Jindřich Hátle.

Nový železniční most na přeložce trati v úseku Chotoviny-Sudoměřice u Tábora vede nad dálnicí ve výšce 5,5 metru. Stavba je součástí modernizace IV. železničního koridoru. Asi 13 metrů široká nosná konstrukce je zhruba sto metrů dlouhá. Vrchol oblouku nad mostovkou je v 16,5 metru. Mostní konstrukci osazují nad dálnicí experti z Metrostavu.

"Třicet hlavních dílců mostu o délce do 28 metrů a hmotnosti až 58 tun jsme vyráběli od února," řekl ČTK Hátle. "Před montáží, která začala v červnu, mostaři museli vybudovat podpůrné konstrukce a lešenáři vystavěli prostorové lešení nejen pod mostovkou, ale i nad ní, kvůli přístupu k obloukům. Jednotlivé díly musí obří jeřáb usadit s milimetrovou přesností," uvedl Hátle.

Dnes v noci experti na konstrukci osadí druhý vrchlík oblouku mostu dlouhý 28 metrů vážící téměř 40 tun. Musejí udělat také montážní sváry a protikorozní ochranu. Do 25. října odstraní podpůrné konstrukce a lešení a most předají další dodavatelské firmě, která provede hydroizolaci vany mostovky a položí štěrkové lože a koleje.

Kvůli stavbě železničního mostu byla dálnice D3, vůbec poprvé od svého zprovoznění loni v červnu, uzavřena v polovině letošního července. Stavbaři tehdy uzavírku zkrátili z plánovaných tří na dva dny, práce stihli o 15 hodin dříve.