Počet nových registrací osobních aut v zemích EU v červenci stoupl na 1,041 milionu. V srpnu celkový růst pokračoval, z velkých trhů ale mírné snížení prodeje nastalo kromě Francie (-2,6 procenta) i v Německu (-0,4 procenta) a v Itálii (-0,2 procenta). Kompenzoval jej však relativně výrazný nárůst v Portugalsku a ve Španělsku. V každé ze zemí, které se složitě vypořádávaly s tvrdými úspornými opatřeními, stoupl prodej o více než deset procent. Ve Španělsku ovšem prodeji pomáhá vládní program, který poskytuje slevu na nový automobil výměnou za sešrotování starého vozu. Celkově bylo za celý srpen v osmadvaceti státech EU registrováno 688.464 nových osobních aut.

Lídrem na unijním trhu byla v srpnu s podílem 28,0 procenta skupina Volkswagen. Počet nově registrovaných aut se značkou Škoda, která je součástí německého koncernu, stoupl v srpnu o 21,3 procenta. Podíl mladoboleslavské automobilky na trhu v EU tak v srpnu činil 5,2 procenta oproti 4,3 procenta před rokem, a byl vyšší než na příklad podíl Fiatu nebo Citroënu ze skupiny PSA.

Podle analytika Jana Linharta ze společnosti KPMG ČR Škoda zažívá "famózní úspěch" díky novým modelům. "Růst prodejů o více než pětinu se projevuje i na výkonu české ekonomiky, neboť nejen samotná automobilka, ale i velká část jejích dodavatelů sídlí v České republice," uvedl mimo jiné v prohlášení.

Dvojkou na trhu byl v srpnu francouzský koncern PSA Peugeot Citroën s 9,8 procenta, následován konkurenční skupinou Renault (9,3 procenta), které ale prodej v srpnu klesl. Pokles nových registrací v srpnu zaznamenaly mimo jiné německé koncerny Daimler, BMW nebo výrobce luxusních aut Audi ze skupiny Volkswagen.

Evropští spotřebitelé v uplynulých letech kvůli recesi a rostoucí nezaměstnanosti omezovali nákupy dražšího zboží, jako jsou právě automobily. Díky zlepšujícím se hospodářským vyhlídkám trh už rok pozvolna oživuje. Pokles prodeje nových osobních aut ve státech osmadvacítky ACEA zaznamenala naposledy loni v srpnu.

Podle analytika automobilového trhu společnosti Ernst&Young Petera Fusse jsou srpnové údaje o prodeji aut v EU druhé nejhorší pro tento měsíc za posledních 12 let. "Nejistému oživování evropského automobilového trhu podle všeho dochází dech," uvedl Fuss podle agentury Reuters.

Podle některých názorů může pokles prodeje prémiových značek poukazovat i na změnu strategie prodeje. "Musíme najít správnou rovnováhu mezi objemem a oceněním," řekl v srpnu šéf BMW Norbert Reithofer. "Když omezíte objem, můžete mít lepší zisk," uvedl také.