Dopravce NetJets funguje na principu podílového vlastnictví letadel, který je dostupnější a levnější cestou pro využívání soukromého letectví. V České republice využívají služby dopravce například podnikatelé i vrcholoví sportovci. Během posledního roku v ČR trh společnosti mírně klesl, v sousedním Polsku naopak stoupl. Potenciál obou zemí je však podle Horiszného podobný. "Ekonomické podmínky v eurozóně se opět zlepšují," uvedl viceprezident. Podle něj už se podařilo prodat podíly v hodnotě téměř celého letadla, která představuje asi 25 milionů dolarů. V Evropě bude postupně létat až deset letounů Challenger 350.

Challenger 350 kanadského výrobce Bombardier je středně velikým letadlem pro až 10 cestujících a jeho maximální rychlost je 900 kilometrů za hodinu. Dnes představená edice by cestujícím měla přinést vyšší komfort při cestování, delší dolet a lepší výkon oproti svému předchůdci Challengeru 300. Bez mezipřistání uletí až 6000 kilometrů.

NetJets jako první přišla v roce 1986 se zavedením konceptu podílového vlastnictví letadel. Lidé tak mohou využívat soukromé letouny za výrazně levnější cenu. Při objednání letu jim pak je společnost do deseti hodin schopná přistavit letoun na požadované letiště. K dispozici také klientovi není jen jeden stroj, ale několik typů v rámci stejné kategorie.

Společnost NetJets Europe vznikla v roce 1996. Do České republiky začala létat na konci devadesátých let, čeští klienti ji začali využívat v roce 2004, nyní jich je přibližně 35.

sbe jpt