Frenetická akce, zběsilá akce, řezačka nebo sekačka. Tomuto žánru můžete říkat, jak chcete, ale jeho náplň je vždy stejná. Co nejvíc a v případě DmC i nejstylověji pokosit všechny nepřátele včetně enormně obrovských bossů, získat zkušenosti, vylepšit si postavu a řezat protivníky dál.Série Devil May Cry je v tomto žánru legendou, v podstatě ho etablovala. A jelikož ne všichni pařani jsou dostatečně staří a zkušení, aby se s ní potkali, dočkala se v roce 2013 remaku. A ten se povedl ve všech směrech. K danému materiálu totiž přistupuje stejně jako filmový restart Star Treku. Vše potřebné a známé je zde, stejně jako respekt k originálu, který však přetváří po svém.

Dante se tak dočkal nového vzhledu, který můžete v definitivní verzi změnit. Obsahuje totiž všechny dodatečné kostýmy, takže můžete hrát i za Danteho z DmC 1 a 3. Stejně tak můžete zbraně opatřit novými vzhledy. Některé videosekvence jsou ale referované, takže při hraní bude Dante měnit oblečení stejně často jako transvestita při vystoupení. Je to chyba, která však spíš pobaví.

Tumáš, ty nádhero.
Hra na PlayStation 4 prokoukla. Ano, je to pořád jedna a ta samá záležitost, ale ve Full HD rozlišení je to při 60 snímcích za vteřinu (dvojnásobek, co v původní verzi) skutečně pořádná jízda a zrychlení je znát. Navíc může být ještě větší, protože hra nabízí turbo mód, po jehož zapnutí se hratelnost zrychlí o 20 %. A to je pak řežba hlava nehlava. Po dohrání si navíc můžete zvýšit obtížnost nebo zapnout režim, při kterém ublížíte protivníkům jen při stylovém hodnocení útoků.

Jinak vše zůstalo na svém místě, pořád se budete ohánět kolem sebe mečem, sekyrou, šurikeny, kosou, ale i dvojicí pistolí Ebony & Ivory, brokovnicí nebo granátometem. Každou zbraň lze vyleštit, získat nové útoky a stejně tak dostane i Dante časem do vínku nové a nové útoky. DmC je řežba, útoky spojujete v komba, nepřátele se juggly snažíte držet ve vzduchu a získat tak co nejlepší hodnocení.

Ve Vergil’s Downfall se utkáte s novými monstry.
Protivníků jsou mraky, od harpyjí, ledových královen, bestií, obtloustlých démonů až po obří bosse, kteří jsou esencí DmC. Boje s nimi jsou napínavé, nápadité a mnohdy, jako se Sukubou, i velmi vtipné. To všechno ve stylu remaku, tedy s vyskakujícími nápisy na zdech, Limbem, které deformuje svět ve svět démonů, a hlavně celou řádkou trefných nadávek. V které jiné hře vám nadávají, že pomočí a pokálí vaši mrtvolu, hm?

Jak už název napovídá, jde o definitivní verzi se všemi přídavky. Vyjma kostýmů a designů pro zbraně je to především stahovatelný dodatek Vergil’s Downfall. V něm se chopíte Danteho bratra ihned v příběhu navazujícím přímo na konec hry. Přídavek je o poznání chudší, ale přesto zajímavý. Nabízí šest úrovní doprovázených komiksovými videosekvencemi, nová monstra, prostě vše, co má správný přídavek mít. Hra má navíc luxusní soundtrack. Elektronickou část, převážně breakbeatovou, obstarala Noisia, tu kytarovou Combichrist.

51 fotografií
DmC Devil May Cry: Definitive Edition si zahrajte, pokud původní sérii milujete, pokud se vám remake líbil i jestli jste dosud žádný díl DmC nehráli. Je to parádní hra, jejímž problémem je v definitivní verzi jen to, že nejde o originální počin, ale vylepšenou konverzi remaku. Je radost ji hrát, tady byla předělávka prostě namístě.

Vyhlazená grafika v rozlišení 1080p při 60 fps
Parádní reinkarnace klasické série
Přídavek Vergil‘s Downfall