Série Battlefield vždy patřila k těm nejpopulárnějším online pařbám a čtvrtý díl tuto pozici ještě utvrzuje. Hráčům, kteří se vyžívají v online kláních, totiž nabízí hotové orgie.

Boj na zemi, vodě i ve vzduchu

Battlefield 4 nabízí v základu deset rozsáhlých map, jejichž počet lze navýšit po dokoupení dalších herních rozšíření. Jsou obrovské, detailní, nabízejí spoustu míst pro zaujmutí taktické pozice a využít v nich můžete celou řadu vozidel, od jeepů, člunů, vrtulníků až po stíhačky. Boj je tak sváděn na zemi, vodě i ve vzduchu.

Základem je týmová spolupráce

Jako voják si můžete vybrat ze čtyř tříd, od vojáka v útoku, průzkumníka, inženýra až po medika. Role každého z nich jsou předem jasné. V Battlefield 4 je vždy nutné hrát v týmu, jen tak získáte nejvíc zkušeností bodů a odemknete nové zbraně. Na bojištích se může prohánět na Xbox One, PlayStation 4 a PC až 64 hráčů, na konzolích současné generace je jejich počet limitován číslem 24.

V Battlefield 4 se můžete stát i pilotem vrtulníku.
Autor: Electronic Arts
Ano, veliteli!

Vývoj bitvy může změnit i náhlá změna terénu, například když odpálíte hráz a zaplavíte část města, kam budete moci vyplout na člunu. Změnit tak můžete vývoj hry ve svůj prospěch. Zajímavou novinkou je i možnost velitele. V jeho roli sledujete dění seshora a můžete bombardovat nepřátelské jednotky a radit svým kolegům na bojišti. Jako velitel můžete hrát dokonce i z tabletu!

I na vodě svedete líté bitvy.
Autor: Electronic Arts

Získejte bombu a odpalte ji na základně nepřítele

Pokud vás sejmou, máte spoustu možností, jak bojiště sledovat: seshora, volnou kamerou, nebo z režimu první i třetí osoby v pozici libovolného hráče. Režimů je ve hře sedm, od klasického týmového deathmatche (dva týmy proti sobě), conquestu (dobývání a držení bodů na obřích mapách až po rush (tým obránců vs. tým útočníků plní úkoly na základnách. Vynikající novinkou je režim obliteration, ve kterém mají za úkol oba týmy získat bombu a odpálit ji na nepřátelské základně. Tento mód je náš favorit.

Na postavy ze hry jednoho hráče po dohrání rychle zapomenete.
Autor: Electronic Arts

A co hra jednoho hráče?

I když se může zdát, že multiplayerové hry jako Battlefield 4 mají režim pro jednoho hráče, jen aby se neřeklo, tak u této hry to tak není. Sice singleplayer nedosahuje kvalit online hry, ale jde o zábavný režim, který vydrží na solidních sedm hodin. Ale vracet se k němu nebudete. Už kvůli tuctovému příběhu vyprávějícímu o konfliktu USA, Ruska a Číny. To tu ještě nebylo. Zívnutí. Postavy z příběhu nejsou špatné, ale dlouho si je také pamatovat nebudete. Naštve také, že do vás vaši spolubojovníci často vráží a takto vás dokážou vystrčit i z úkrytu, načež schytáte kulku do hlavy.

Světelné a částicové efekty ve hře jsou nádherné.
Autor: Electronic Arts
Útěk z věznice je parádní

Přesto nabízí singleplayer celou řadu nezapomenutelných okamžiků. Od úvodu v zatopeném autě přes bitvu na bortící se lodi uprostřed oceánu, přestřelku na letišti, ztížený boj při tajfunu až vynikající útěk z vězení, který patří k vrcholům hry jednoho hráče. Celkem sedm úrovní projdete za zhruba sedm hodin. Hra má tři různě konce, ale rozdílná cesta k nim vede přes rozhodnutí na samotném konci hry, což je trochu laciné.

Frostbite 3 vám vytře zrak

Vizuální stránka hry je famózní a nelze jí nic vytknout. Neuvěřitelné světelné efekty, stíny, výbuchy a velmi detailní modely postav. To vše navíc ve velmi zničitelném prostředí. Sklo se tříští, stoly podlamují, po výbuších zůstávají v zemi krátery, prostě nádhery. Z konzolí současné generace ždímá Battlefield 4 maximum, ale v některých situacích a částech hry je vidět, že Xbox 360 a PlayStation 4 už toto hru někdy nestíhají.

8 fotografií

Multiplayerová pecka

Battlefield 4 nepřináší, co se herní náplně týče, oproti předchozímu dílu tolik nového. Nejde o revoluci, jde o evoluci, ale zato pořádnou. Nový režim obliteration je nesmírně zábavný, možnost velitele zajímavá, bojiště jsou obrovská a grafika, z té se tají dech. Pokud chcete skvělou multiplayerovou hru, tohle je ona!

Fenomenální online multiplayer

Obrovská bojiště

Nový režim obliteration