V porovnání s loňským srpnem si čeští zákazníci pořídili víc osobních aut, ale méně lehkých užitkových a služebních. Jak si stály konkrétní značky? Mezi značkami, které prodávají stovky kusů, jsou skokany roku Nissan, Hyundai a Kia. Naopak ztratily Mazda, Honda, Suzuki, ale i Renault.

Luxusní značky ani krize neposlala do minusových čísel – jejich věrní se zřejmě od loňska přestali bát a drahou hračku si dopřejí. Pokud by se sliby plnily nejen o Vánocích, měli bychom touto dobou šrotovné, ale zatím je v nedohlednu, takže si musí automobilky vystačit s akčními cenami a stále „nabitějšími“ základními výbavami. Právě to jsou argumenty, na které zákazníci slyší.

Ze statistik vyplynulo, že ačkoli osobních aut se od loňska prodalo víc, ojetiny si pořídilo o 60 % zákazníků méně. Lehká užitková vozidla se propadla na 63,7 % a firemní vozy o 22,9 %. Tabulka je seřazena podle počtu prodaných kusů.

Porovnání počtu prodaných aut za srpen 2009 a 2008

Porovnání počtu prodaných aut za srpen 2009 a 2008
Autor: Blesk

Porovnání počtu prodaných aut za srpen 2009 a 2008
Autor: Blesk