349434:gallery:true:true

Jestli uvažujete o tom, že by do vaší rodiny mělo přibýt auto, se kterým zdoláte náročný terén cestou na chalupu, ale zároveň ho můžete půjčit manželce, až poveze děti do školy a pak na velký nákup, je pro vás yeti správnou volbou.

Yeti je auto minimálně dvou tváří… Rozhodně to není »obr«, se kterým se budete bát vjet do podzemních garáží nebo se vytáčet na obsazeném parkovišti u obchoďáku. Svými rozměry se do tlačenic šikne. Právě ve městě oceníte, že v něm můžete mít přední a zadní parkovací senzory, a dokonce i inteligentního parkovacího asistenta – sám si vyhlédne místo, do kterého se yeti vejde (musí být ani ne o metr delší než auto)…

Fotogalerie
14 fotografií

Jako řidič jen musíte šlapat na pedály a přeřazovat, volant se točí sám... Sotva ale skončí asfaltky a dojde na terén, tak se po zmáčknutí tlačítka »off road« můžete vydat do svahu nebo z pořádného kopce, ale i do hrbolů a nerovností. Bát se nemusíte ani tehdy, když se některé z kol přestane dotýkat země – yeti si s tím umí poradit. Pokud neuděláte chybu a nezůstanete viset »za břicho«, projedete. Jediné, co se po vás chce, je nepanikařit a jet rychlostí do 30 kilometrů – to je hranice, do které asistent funguje.

Díky tomu, že je yeti o něco širší vzadu než vepředu, je si i v zatáčkách velmi jistý. Při výletech mimo běžné cesty oceníte také to, že navigace umí ukládat již jednou projetou cestu a zapamatovat si ji propříště, samozřejmě na vás mluví i česky…

Ještě pár slov k pocitu řidiče. Yeti je SUV, které nabízí klasicky vyšší posez, tedy i přehled, do auta se také dobře nastupuje. Kvůli přesnému a lehkému řazení i řízení se chová tak hbitě, jak potřebujete, a díky nastavitelnému volantu i sedačce se za jeho řízením »uvelebí« opravdu každý. Na zadních sedačkách je dostatek místa pro kolena, jen ti před vámi nesmí být moc vysocí.

I výhled zezadu je dobrý – a to si lze ještě připočíst možnost panoramatického střešního okna. Středová zadní sedačka jde sklopit a promění se ve stolek s držáky na pití. Na to, kam si uložit lahev s pitím, je pamatováno dostatečně – všichni ve voze mají tu možnost. Navíc v interiéru najdete i přihrádku na brýle, schránku na drobnosti nahoře na palubce nebo držák autoatlasu v kapse předních dveří…


Základní verze Active:

• airbag řidiče a spolujezdce (s deaktivací), boční airbagy vpředu
• ABS včetně EBV+MBA+MSR+ASR
• výškově a podélně nastavitelný volant
• světla pro denní svícení
• držáky lahví v předních a zadních dveřích
• ukazatel vnější teploty
• kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení
• systém VarioFlex
• sklopná loketní opěra vzadu
• střešní nosič, černý
• centrální zamykání
• výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
• elektrické ovládání oken vpředu
• elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka
• kola ocelová 16“


Přehled motorizací a cen modelu Yeti:
Benzinové motory:
1,2 TSI/77 kW (pohon předních kol)
šestistupňová manuální převodovka/
sedmistupňová DSG – cena od 359 800 Kč
1,8 TSI/118 kW (4×4)
šestistupňová manuální převodovka – cena od 449 800 Kč
Naftové motory:
2,0 TDI CR DPF/81 kW (pohon předních kol)
pětistupňová manuální převodovka – cena od 449 800 Kč
2,0 TDI CR DPF/81 kW (4×4)
šestistupňová manuální převodovka – cena od 459 800 Kč
2,0 TDI CR DPF/103 kW (4×4)
šestistupňová manuální převodovka – cena od 619 800 Kč
2,0 TDI CR DPF/125 kW (4×4)
šestistupňová manuální převodovka 679 800 Kč