Hlavně nasytit rodinu: Češi v krizi kupují to nejlevnější. Zdražily obchody víc, než by musely?
Lidé skupují zboží ve slevách víc než kdy dřív. Expert na marketing Jakub Horák ale varuje - mohli by na tom i prodělat. Daří se také produktům pod privátními značkami marketů. Podle ekonomů zároveň některé obchody zdražují víc, než by měly. „Řídí se heslem: Kdo nezdražuje, okrádá rodinu," řekl Blesku. Jak se spolu s krizí mění reklama? A přestanou mít lidé zájem o BIO potraviny?
Přestože slevy měli lidé v oblibě vždycky a například podle Tesca tvoří přibližně polovinu maloobchodního prodeje, během zdražování teď zájem o akční nabídky ještě narůstá. Blesk Zprávám to potvrdil Tomáš Kubík z Penny. „Zákazníci začínají být na cenu výrazně citlivější než v minulosti,“ uvedl.
„Další trend, který byl znatelný v posledních několika letech, ale aktuálně výrazně zesílil, je jednoznačná preference produktů privátních značek prodávaných exkluzivně v našem řetězci na úkor značkových výrobků,“ dodal Kubík. Nabízí podle něj srovnatelnou kvalitu, ale za výhodnější cenu.
Stejný trend zpozorovalo i Tesco. „V poslední době také zaznamenáváme rostoucí zájem o privátní značky, kdy zákazníci hledají kvalitu za rozumnou cenu. Tržby na privátních značkách tak dosahují téměř 40 %,“ řekl za něj Michal Kuzmiak. Nejenže podle něj v kvalitě nezaostávají, ale někdy dokonce předčí značkové výrobky.
Boom privátních značek potvrdil také marketingový expert Jakub Horák. „Všichni asi známe takzvané privátní značky.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.