Hlavně nasytit rodinu: Češi v krizi kupují to nejlevnější. Zdražily obchody víc, než by musely?

Autor: amb - 
29. srpna 2022
05:00

Lidé skupují zboží ve slevách víc než kdy dřív. Expert na marketing Jakub Horák ale varuje - mohli by na tom i prodělat. Daří se také produktům pod privátními značkami marketů. Podle ekonomů zároveň některé obchody zdražují víc, než by měly. „Řídí se heslem: Kdo nezdražuje, okrádá rodinu," řekl Blesku. Jak se spolu s krizí mění reklama? A přestanou mít lidé zájem o BIO potraviny?

Přestože slevy měli lidé v oblibě vždycky a například podle Tesca tvoří přibližně polovinu maloobchodního prodeje, během zdražování teď zájem o akční nabídky ještě narůstá. Blesk Zprávám to potvrdil Tomáš Kubík z Penny. „Zákazníci začínají být na cenu výrazně citlivější než v minulosti,“ uvedl.

„Další trend, který byl znatelný v posledních několika letech, ale aktuálně výrazně zesílil, je jednoznačná preference produktů privátních značek prodávaných exkluzivně v našem řetězci na úkor značkových výrobků,“ dodal Kubík. Nabízí podle něj srovnatelnou kvalitu, ale za výhodnější cenu.

Stejný trend zpozorovalo i Tesco. „V poslední době také zaznamenáváme rostoucí zájem o privátní značky, kdy zákazníci hledají kvalitu za rozumnou cenu. Tržby na privátních značkách tak dosahují téměř 40 %,“ řekl za něj Michal Kuzmiak. Nejenže podle něj v kvalitě nezaostávají, ale někdy dokonce předčí značkové výrobky.

Boom privátních značek potvrdil také marketingový expert Jakub Horák. „Všichni asi známe takzvané privátní značky.

Pokračujte ve čtení vytvořením bezplatného účtu nebo přihlášením

Pokračovat

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi